|
Sida 45 av 63
|
|
|---|---|
| Skodde framhjulen med nya gummin på X5 an. 20" Dunlop quattrosport blev det. Inte billiga :) | |
| ...och idag fick X5:an växellådsolja och filter bytt hos GW engineering :) | |
|
325an fick ny olja och bromsvätska igår kväll så nu är allt frid och fröjd. Mike |
|
| Polerat och vaxat X5:an så nu blänker den riktigt bra! Tack Meguiars för grymma produkter alltid bra resultat! | |
| Bytt microfilter på E36:an. Rester från en halv skog ramlade ut. Nu efteråt blåser det äntligen ordentligt från fläkten! | |
| E31:an fick nya bärarmar i aluminium och en fyrhjulsinställning i fredags. Idag så blev det rengöring av den bakre vattentanken som var mycket smutsig inuti. | |
|
Sportbilsdagen i Västervik. (söndag) Ett kanon arrangemang:) EB |
|
|
Jag och min bror hjälptes åt att byta en pdc givare bak på min e61, gick relativt smidigt och pdc givaren köptes färdig lackad på ebay, 430kr inkl frakt. Funkade gjorde den med :) det är bra om man är två när man gör detta eftersom stötfångare bak fick tas väck. Tog oss drygt en timme men nu vet man hur man gör så går nog göra det snabbare nästa gång. Länk |
|
|
Rullade ut till Brostugan på Kärsön i Stockholm, så den fick lite närkontakt med "systrar och bröder", och andra yngre och äldre släktingar :) Det var trångt på innergården, men hjärtligt och trevligt. Den svarade positivt, och öppnade spjällen på bron på väg tillbaka från träffen, och vädret var ju sommar, äntligen lite nercabbningsläge! Den sover nu lugnt och nöjd i garaget. gonatt em3 |
|
| Bytte PDC-sensor bak på min gamla 750. Tog hela 5 minuter, allt är inte svårskruvat på en E38 iaf :D | |
|
Gutt när det iaf går att göra något själv=) Hade man inte behövt lossa stötfångaren så hade man gjort det på fem förmodligen :) själva sensorn är ju bara o koppla ur och sätta i en ny sen, synd det inte är lite mer lättåtkomligt. Länk |
|
|
Felsöker koder på X3 E38 |
|
|
Köpte en sunkig e39 för 1000 spänn. Började med att försöka återställa kombiinstrumentet som var manipulerat pga ABS-trubbel. Sensorerna fram var bytt sa säljaren. De gav ingen signal så jag rev lös en och blev föga förvånad av att fel sensorer var monterade, med en mutter som distans mellan sensorn och navet... Bytte också två glödlampor. Ska testa att besikta imorgon för att se om det är värt att fixa den. |
|
|
Besiktigade M5 med blankt papper :) /Stefan |
|
|
Avställning av M635, samt tvätt och städning :) Ställt av 1M , blev inga mil med den i år :) |
|
|
På väg hem från tippen efter två vändor med släp blev det en motorsymbol i displayen på lilla 316 =( Engine fault, reduced power. Dock enbart när turbon laddade på ganska bra, slockade rätt snabbt vid mindre gaspådrag. Kolla felkoder gav 4390 och 3F25. Kollade slangarna till intercoolern men hittade inge. Dammsög ur luftburken för att det var så mycket bös där. Tänkte sen att jag plockar loss tempgivaren för insugsluften (3F25) men vad får jag se, en kabel som lossnat i kontakten. Klippte kablarna och satte dit kabelskor, tryckte fast dessa, raderade felkoder och provkörde. Tadaa! Går som en klocka igen =) Passade på att plocka ur allt skräp och annat onödigt så nu är den inte stökig längre heller. |
|
|
Var iofs häromdagen jag besiktigade sjuan med blankt papper :-) Nu är det bara att hoppas på lite lagom fint väder framöver så man kan hinna med att köra några vändor öppet med caben innan det är dags att ställa av den för säsongen. Niklas Fransosen |
|
|
Ställd på bilen igen för några veckors körning. Bara Min Wagn! |
|
|
Lämnade in m3an på en oljeservice. Tvättade den sen och körde in den i garaget med tåren i ögat och avställde den för vinterdvala. Saknar redan våren! |
|
|
Köpte den! :) BTG 8.48 (fast på hoj) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.