|
Sida 4 av 63
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Slaktarn: Vem lackar om fronten åt dig? |
| Kollade så att varvstoppet funkar på femmans växel. | |
| Bytte till Black Line idag, mycket bättre än vad jag trodde skulle bli. | |
|
Roffa1: Mugge. Kort o koncist svar :) |
|
|
Tvättade bilen och upptäckte ny parkeringskada bak... För övrigt tog jag ut min 320d ny i november och hittils har följande hänt: * Taxibil backar på mig, repa på stötfångare fram * Nämnda parkeringskada bak, smitning * Rejält dörruppslag med höger bakskärm Känns som rekord nästan.. BMW CS #5139 |
|
|
Lackar om torkararmarna just nu, var lite jobb att få av den högra men det gick tillslut med avdragare. Ska elspraya bältessträckar kontakterna nu och hoppas det går att släcka airbaglampan, skulle vara trevligt om det gick denna gången :) |
|
|
Hämtat hem den från Värnamo sedan den dog på E4:an i Söndags :( Batterilampan började lysa och bilen gick max 5km sen var det stopp... Nu generator och rem gjorde mig 7001kr fattigare. Spännande dag.. eller inte.. |
|
| ingenting :( Väntar fortfarande på dom sista delarna från ett företag i Kungsbacka. Nämner inga namn. | |
| Fick min glasruta inslagen, samt avsparkade backspeglar och inbyggda mobilen stulen:( synd att inte folk vet bättre! | |
| Sitter å funderar påom jag ska lämna bilen till maskinpolering&motortvätt för 1995:- lr om jag ska köpa en polermaskin och våga ge mig in på att för första gången maskinpolera själv. | |
Roffa1 |
Det viktigaste när du maskinpolerar bilen själv är följande. 1. Varvtalet, kör ej med för högt varvtal då bränner du lätt lacken. Vill minnas varvet ska vara inställt mellan: 1200-1400 rpm. Känn på lacken då och då så den ej är skållhet. 2. Maskinpolera ej med rubbing eller liknande. 3. Den gula rondeller avverkar ej lika lack mkt som den blå. Det räcker gott o väl att börja med den gula. 4. Använd Vax, cleaner som är avsedd för maskinpolering. Kör du med både cleaner o vax så använd då två separata rondeller. 5. Håll ordning på el-sladden, lägg den gärna över axeln så den ej släpar i backen o drar upp sand o grus på lacken. (mkt mkt lätt hänt;-) 6. Polera ej hela bilen på en gång, dela upp jobbet på flera gånger. Återigen det viktigaste är "varvtalet" kör hellre med lite för lågt varvtal än att du bränner lacken. Håll ej heller maskinen stilla för länge då finns risk för att du polerar igenom ned till grundlacken. Ta det vackert i början så lär du dig vart efter. Testa gärna först på en gammal vinterbil eller liknande. För mig fungerade ej alls Biltemas polermaskin med två små rondeller (det hände absolut ingenting alls) Satsa istället på Julas polermaskin med stor trissa samt inställbart varvtal. kostar ca 400:- den är nästan fullt likvärdig med en FLEX för 4000:- |
Roffa1 |
Den går visst på REA för billiga 249:- Länk |
|
Man blir så glad! Senaste tanken i snitt 0,68 med automatlåda! Bästa BMW tag haft, har haft ett antal sen 1978. Slipade ner och polerade lyktorna senast, kanske var det som gjorde det? FAF |
|
| I dag.Nya bak däck 255/35/18 | |
| smörjde skinnstolarna, två veckor kvar till årets premiär. | |
| Monterade nya framdäck 255/40 -19" | |
| Kollat bränsletrycket i slangarna 1,5 bar. | |
| Sålt :( | |
| Roffa, tack för den utförliga beskrivningen, jag ska börja med en lite äldre bil och sen ge mig på min. | |
|
I fredags så skulle jag ju spraya airbag kontakterna till bältessträckarna då de gav felsignal. Visade sig att förarsätet hade utlöst "bytat till skinn" och på passageragsidan så var kablarna avklippta, borde väl sett detta vid montering för ett halvår sen men det gjorde jag ej :) Så idag har jag monterat ny kabel och sträckare och ska släcka lampan imorgon. Har även bytt remsträckaren & spännhjulet till generatorn, så nu gnäller den inte längre :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.