|
Sida 33 av 63
|
|
|---|---|
|
Monterade en multiratt och följde guiden under mektips, Länk Funkade klockrent. Tack för den guiden. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Monterade stänkskydd fram och bak vilket blev riktigt bra. Tvättgalning som man är så kan man numer iaf åka i en liten vattenpöl på väg hem från tvätthallen utan att bilen är "skitig" igen när man kommer hem. Detta var omöjligt tidigare då minsta smuts genast skvätte upp på dörrarna och baken. Underskattat tillbehör. |
|
|
Inga bilder på stänkskyddad 320? Funderat på att montera det på ettan. |
|
|
Kan fixa bilder. Dom är ju väldigt diskreta, inga stora lappa precis. Sen är vår bil svart vilket gör att det blir ännu mer diskret. |
|
| Nya däck & fälgar monterade. | |
|
Bilder på stänklapparna monterade: Länk |
|
|
Såg faktiskt inte dumt ut alls! Kanske skulle fixa detta på ettan... kan bli liye mycket rally känsla över det hela bara.. Var det svårmonterat? |
|
|
M5-an inne på den årliga Mr Cap behandlingen. /Anders |
|
| Körde in den till verkstan. Misständningar och mängder med felmeddelanden i IDriven :( | |
|
Hämtat 525an från verkstan. Ny huvudstyrenhet (dme?) monterad och inprogrammerad. Tack o lov täckte garantiförsäkringen från Autoconcept hela kalaset som slutade på närmare 17 000 Så nu ska jag byta bärarm och se till att få den genom besiktningen. |
|
|
Fixat SRS-lampan(airbag systemet) och bytt stift. Nästa steg är ett hjullager bak och att få bukt med alla galna avgasvärden. |
|
|
Idag har jag bytt båda bromsoken fram, Jag hade anliggande bromsar med ökad bränsleförbrukning, och vibrationer fram. Nu går den fint utan vibrationer. Jag bytte endast oken och behöll skivor och belägg, då dom går ett tag till. Jag vill bara dela med mig, att i mitt fall berodde vibrationerna på bromsoken. mvh martin |
|
| Lämnat in den på den årliga lackbehandlingen, längtar tills imorgon... | |
E34_Robert |
Igår gjorde jag en besiktning och fick en stämpel med texten, Ombesiktning. CO 0,4 (0,5) CO 2500 0,4 (0,3) HC 213 (100) Lambda 1,03 (0,97-1,03) Blir spännande felsökning framöver. Konstigt nog så hade jag betydligt bättre värden förra året. CO 0,1 CO 2500 0,2 HC 035 Lambda 1,01 |
| Lämnade in bilen på MrCrap i norra Stockholm för större handtvätt med dåligt resultat. Rekommenderar ej! | |
|
Hej! Ställde av bilen i dag. Bara Min Wagn! |
|
| Sålde min bil i måndags :/ | |
|
Hämtade tillbaka caben från min meck som "lagat" den. Innan jag lämnade in den till honom så ville den inte starta. Han trodde först att det var generatorn som var paj men vid en närmare koll så visade det sig att den var i perfekt skick. Efter återmontering av den perfekta generatorn så fungerar bilen igen som den ska. Ingen blev klok på vad som var fel från början men "felet" verkar vara borta nu. Det innebär att jag nu igen kan njuta av att åka öppet :-) Niklas Fransosen |
|
|
Idag fick cabben service. det var den värd :) BMWCS #8925 |
|
|
Jag fyllde på 1dl motorolja i morse, samt satte på ett stenskottsplåster i kväll. Inget allvarligt men ändå en liten skada mitt i vindrutan. Suck! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.