|
Sida 3 av 63
|
|
|---|---|
|
Fick på sommarhjulen, tvättade av den, slängde ur gummimattorna och i med textilmattorna=) tog bort de helcromade njurana och monterade svarta istället. blev rätt snyggt, ser lite mer agressiv och stilrent med, men man är lite velig vilket som är snyggast ändå. Länk |
|
| Igår tog jag fram Alpinan från vintervila, idag har jag städat den, tvättat den och smort in skinninredningen, imorrn lämnas den in på oljeservice och senare däckbyte, och på tisdag är det besiktning :) | |
|
Tagit av och återmonterat korrekt bakre stötfångaren på E34:an efter höstens omlackering av en liten skada. BMW 4 Life |
|
| Jag skruvade dit mina nya hella black bland annat. :) | |
|
Var nyss ute och kollade upp alla uppenbarigheter inför besiktningen * Städat? - Check! * Tvättat? - Check! * Skyltbelysning funkar? - Check! * Övrig belysning fungerar? - Check! * Inga felkoder? - Check! * Spolarvätska? - Check! * Handbroms funkar? - Check! * Torkarna är fräsch och fungerar? - Check! * Bälten funkar? - Check! * Varningstriangel på plats? - Check! |
|
|
Dragit på sommarhjulen samt monterat M läpp på bakluckan. Samt börjat lacka en rostskada på huven, blev bra faktiskt ska rubba o polera senare i veckan. |
|
| bytt kondensorn. | |
|
Lackbehandlat min kärra :) Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
|
Senaste veckorna - Bytt bromsljuskontakt - Bytt till original stereo BMW Business CD43 - Justerat huvlås - Bytt Lyktglas fram höger & vänster - Bytt lamdasonderna - Bytt/Installerat X-brace chassi tvärförstärkning - Motoroljeservice - Inspekterat bussningar subframe bak. - Gjort en seriösare fastsättning av Walbro pumpen i tanken. - Byggt om de gamla bakre topplagringarna till förstärkningsplattor med pinbultar i - Installerat Millway främre bärarmsbussningar. - Installerat Millway främre topplagringar - Installerat Nya K-sport stötdämpare - (Torsdags) Invändig dammsugning. - (Lördags) Handtvätt + putsat fönsterrutorna in+utvändigt. |
|
|
I kväll har jag limmat dit en BMW orginal takspoiler på pärlan=) Länk |
|
|
kämpat med att laga en rostbubbla på huven, som inte vart bra förut med spray. Är inne på rätt spår nu kommer det bli fint =) |
|
|
Lackbehandlat den svarta själv idag! :) Alpina B8 Länk |
|
| lämnat in framskärmen för lackering. | |
| Å jag har inte gjort annat än kört Fagersta - Ludvika tur och retur:) | |
|
Pärlan är nu inlämnad för * invändig rekond * återbehandling nano2k * behandling av vindrutan * ljudisolering av hjulhusen * omlack av front Hoppas man får tillbaka den snart :-) |
|
| Hur ljudisolerade du hjulhusen ? | |
| Man sprutar på en ljudisolerande massa. Det görs i 2 lager (totalt 5 mm tjockt minst) i mitt fall. Visst kan de lägga på mer men det borde räcka så. | |
|
Lackbehandlat 525:an, avslutar det idag! Alpina B8 Länk |
|
Roffa1 |
Har satt dit Performace vxl-knoppen inkl alcantara damask till växelväljaren (vart snyggt som attan) försökte mig sedan på att få loss damasken och handtaget till handbromsen, men detta var klippt omöjligt? har bänt och försökt på alla möjliga sätt. Får väl göra ett nytt försök till helgen;-) Tager tacksamt emot tips på hur fasiken man lossar handbromshantaget, det går ej att dra loss det, det känns att det sitter fast med någon form av stoppklackar, frågan är dock vart dessa sitter samt hur de frigörs så att handtaget lossar. (gäller E90 LCI) |
|
Blev av med min m-tech II läpp på bakluckan. så jag här mest svurit och ringt runt för att få tag i en ny. och putsat bort det som var kvar av tejpen. :/ Freude am Fahren! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.