|
Sida 24 av 63
|
|
|---|---|
|
Fått punka vänster fram. Nu äntligen så blir jag av med run-flat däcken då jag byter ut alla däck. :o) En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
| Tvätt + rensat jord i skarven tak/bagagelucka. Hur många löv har multnat här sedan -96??? Totalt igensatt. Skönt att vattnet kan rinna ut nu iaf. | |
| Konstaterade att oljudet fram beror på att vänster kränghämmarstag nu är kass vid 11400mil. | |
|
Bytt olja, filter och tändstifft. Skönt.... :) //D |
|
|
Lade tillbaka de nytvättade velourmattorna :) ---- BMW CS #6212 |
|
| Rivit all inredning i bagaget och målat på den lilla ytrost som fanns | |
| Jag sålde den ;( | |
| Kontrollerade däcktrycket då jag tyckt att bilen gått stötigt (visserligen M Chassi och 18" run flat däck). Visade sig att jag hade ca 3 bar fram och 3.5 bak. Sänkte till 2.4 resp 2.8 (dvs ett par tiondels bar över siffrorna som står i dörrstolpens insida). Vilken skillnad i komfort! | |
| Även hjälpt syrran att köpa "ny" bil. Blev en E46 320 touring -02 Sthlm open edition med 11k mil. Hon blev den tredje ägaren och tillika 3:e damen! :) | |
|
En tom kundvagn kom farandes och körde rätt in i dörrsidan på min bil igår. Som tur var, fick vagnen bredsladd någon halvmeter från bilen, så det stoppade farten lite precis innan den slog in i dörren. Jag satt i bilen och såg vagnen komma, men hann inte ur ur bilen innan det small. Jag får väl trösta mig med att det kunde ha blivit mycket värre. Men en ny omfoliering på dörrsidan måste det tyvärr bli efter den här jäkla händelsen :'( |
|
|
Lagat en bit rost som smög sig upp vid plåten mellan baklucka och bakre stötfångare, finns 2 dräneringspluggar av något slag där i gummi, där hade det rostat runt dom, så var bara att slipa och fixa så man kan sova tryggt ett tag till. Eftersom det inte bör komma mer där på ett tag, det var väldigt lite som börjat komma så. |
|
| ren gjorde motorrum inkl motor putsade upp inredningn och beställde detta inför vinterbehandling Länk | |
| Polerat 1m idag, snart tid att vaxa! | |
| Tankat upp, tvättat och städat ur inför morgondagens långfärd! | |
|
Sålde den. ------- //Lövet |
|
|
Startade Alpinan och körde årets första mil. Startade direkt och gick som en klocka. Blev sugen på att ställ in 130in och köra med Alpinan de sista två veckorna på semestern men hälften protesterade "lite" så täcket åkte på igen... München |
|
|
Körde med M3 cabben till Krusenbergs Herrgård (utanför Uppsala, kan varmt rekommenderas en solig dag) och åt lunch och fikade med min fru. Nedcabbat förstås! :-) OT: Vad blir det för bil nu Andreas? /Anders |
|
| Polerat klart 1M ikväll, så nu skall det vaxas! | |
| Köpt ny fjärrnyckel, bytt insugsmembran samt packning.. | |
|
Bilen besiktad 07.20 mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.