|
Sida 20 av 63
|
|
|---|---|
|
Justerade styrsnäckan! Känns som jag bytt upp mig från en sladdrig Volvo 245 till en M5:a :) Bara sommardäck som saknas nu. |
|
| CRC Motorflush+olja+filterbyte, bytte bromsvätska, kopplingsvätska, tog bort CDV-ventil och öste rostskyddsmedel invändigt i bakluckan! | |
|
Var och hämtade batteriet på båda "gamlingarna" idag. För Alpinan så är det snart dags för den årliga besiktningen snart, tror det blev 11 mil 2011... München |
|
| inlämnad på BVS - Linköping :) | |
| Monterade nya glas till strålkastarna och bytte lampor i dim- och helljus... | |
|
Hämtade ut bilen från Ditec i Hisings Backa som gjort ett kanonjobb (som vanligt) Det var regn i morse, men torra vägar när jag åkte därifrån. Vill verkligen rekommendera dem, j*vligt duktiga och bra service, bara en sådan grej som lånebil är guld. MVH Robert |
|
| Besiktade den utan anmärkning. =) | |
| Bytte en styck tändspole och bilen går som ny igen :) | |
|
Provade 4-hjulsdriften med sommardäck på den nyanlända snötäcket som ramlade ned i Östra Svealand nu i morse. Flera cm blötsnö med temperatur kring noll gjorde det riktigt ordentligt halt på oplogade underlag. På en orörd vändplan jämförde jag att köra mellan vanlig antisladd och s.k. "Traction" (DSC "lite" OFF) som tillåter mera sladd och gaspådrag. Skillnaden var påtalig och märkes direkt. Letade oxå reda på en kraftig orörd backe i närområdet för att utröna framkomligheten. Sommardäcken är minsann hala att använda. Hemmavid på min orörda uppfart lyckades jag glida i sidled men fyra hjul spinnande. Det är sådana här stunder man glider omkring med ett leende och bara njuter av bilinnehavet. Mvh Näckrosen I rather go ponding |
|
| Provpolerat motorhuven och rivit bort några klistermärken som satt på sidokjolarna när jag köpte den. Dammsugat! | |
| Tvättat och polerat + rostinventerat. | |
|
idag besiktade jag min 850i, den gick igenom :) fick en notering, vänster sidoblinker blinkar inte och varken checkkontroll eller blinkerindikator i bilen indikerade detta fel, så jag hade inte koll på det. Men det behövdes ingen efterkontroll. |
|
| Besiktade 7an idag,utan anmärkning :-) | |
|
"Vad gjorde du med din BMW idag?" Bytt reläer i GM5. Äntligen korrekt fungerande centrallås. mvh/ Anders |
|
|
Nyss hemkommen från årets premiärtur med taket nere! Riktigt trevligt att kunna åka öppet igen :-) Bara lite mer värme så blir det perfekt. Niklas Fransosen |
|
| Denna vecka har det byts bakaxelpackning, lödat i ljusmodulen så man slipper det irriterande felmeddelandet "low beam" efter xenon konverteringen, köpt kärcher högtryck, tvättat, dammsugit. | |
| Beställde äntligen sommarfälgarna :) | |
|
Tvättade bägge två trots att det regnade. Grannarna undrade nog hur det är ställt på huvudkontoret :-) Niklas Fransosen |
|
| Beställt armstöd, förvaringsfack och extra 12V-uttag, nya spegelglas till sidospeglarna och alu-pedaler... | |
|
jag har bytt bromsrör höger bak och så luftat alla ok och då bytt bromsvätska med. sen spraja en massa wd40 på stötisarna för de ska bytas i helgen med. plus rivit ut allt i bagaget så man kommer åt mutterarna till stötisarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.