|
Sida 16 av 63
|
|
|---|---|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Scorpower jag hatar också fläckarna men vågar inte koppla bort pumpen nu när vintern är här. Kanske något för sommaren... |
|
Hämtade den från mr cap igår mycket snygg. k3 bmw cs#8231 |
|
|
Bytte zebra-strip i klima displayen på förarsidan på E38:an, nu går alla pixlar (igen). /Stefan |
|
|
Bytte övre kylarslangen, termostat och termostathuset. Ny fräsch glykol också, givetvis. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
piskade de tillfälligt snötäckta vägarna i småland... första snön är alltid bäst ! |
|
|
jag å jag.... Men storbilen fick sig en liten oljeservice. Fin ny olja i motorn borde göra den glad :) Niklas Fransosen |
|
|
Igår bytte jag lock till expansionskärlet till kylaren på B7an. Från bl.a. opolerat till Timell drag som det ska vara. Snyggt? Nja... Men rätt! :-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Hmmmm den eminenta "stavningskontrollen" ändrade påpassligt nog "guleloxerad" till Timell. Men Martin Timell har INTE rört runt i min bil... :-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Man kan inte lita på att stavningskontrollen har den minsta susning om vad som gäller. Men då vet jag att jag ska kolla lite extra på det där TIMELL locket nästa gång vi ses i garaget :-) Niklas Fransosen |
|
| Idag beställdes nya mörk tonade blinkers fram samt svarta njurar | |
|
Niklas: Ja gör det :-) Såg nu att "blankpolerat" blev "bl.a. opolerat" suck... |
|
| Skruvade ut tändstiften o kollade.Slipade lite rost nederkant dörr! | |
| gled in i en "betongsugga" tur i oturen den träffa bara fälgen | |
|
Spenderade kvällen igår i det flerbilsgarage där Alpinan står för vintern, eftersom ett gäng idioter fått för sig att plocka av mina 8x18 + 9,5x18 M-Sport Style 37 fälgar!!! Som om inte det var nog, så fick de för sig att ta en pulversläckare och spruta ner hela bilen, samt en del inne i bilen också! Fy faaaan!! Antar att de vill dölja sina spår, men detta tar ju priset. Allt går ju att återställa förstås, med nya hjul, ny ruta, ny fönsterlist + rekond in- och utvändigt, men allt strul med att fixa med försäkringsbolag, köra bilen hit och lämna dit osv, får en att bli riktigt trött.... "En arg V8:a gör dig glad!!" |
|
|
Fyfan alltså! Att få pulver överallt är verkligen inget bra. Det sätter sig i elektroniken! En vinter när vår båt låg på land, hade vi inbrott i den, inget försvann (då båten var tom), men idioterna skulle givetvis tömma en pulversläckare i båten. Fick byta en del elektronik, då pulveret satt överallt som förorsakade kortslutningar osv... usch!!! |
|
| AlpinaPower: jag gråter! | |
|
Har pratat med besiktningsmannen idag och det kan bli fråga om inlösen, där bilen går till skrot!! Vilket jävla slöseri! Han sa att elektroniken kan börja spöka eftersom pulvret fräter, och letar sig in överallt. Buhuu....:( "En arg V8:a gör dig glad!!" |
|
|
Idag vred jag om nyckeln och la ett fånigt flin på munnen när jag gled iväg till jobbet.. Fan va gott att köra BMW igen.. |
|
| Fixade 2or från bes.. glapp spindelled så fick byta hela länkarmen och för vita blinkerslampor :) | |
|
AlpinaPower: Min djupaste medkänsla till Dig och din B10:a... ... det påminner mig också om att jag måste byta släckare i mina bilar -jag har pulver idag. I höstas blev jag faktiskt avrådd av en fd försäljare av brandsläckare att ha pulversläckare i bilen. Just därför att pulvret letar sig in överallt och får elektroniken att spöka. Så mitt tips till er som läser detta är därför att inte ha pulversläckate i era bilar. Tvingas ni använda den kan det få följden att bilen blor obrukbar! och igen AlpinaPower: Fy F***n!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.