|
Sida 12 av 63
|
|
|---|---|
| Grodan: Det är några saker jag inte vet vad som är fel än. Byte av bromsar + skivor fick jag offert på, men nu behövdes ett ok bytas också. Få se vart det andra slutar | |
|
Hyrde en våtdammsugare och tvättade inredningen på Alpinan. Jag kan klart rekommendera andra att göra samma sak, i alla fall ni som har lite äldre bilar. Men räkna med att det tar en dag och att sätena behöver något dygn på sig att torka, lite beroende på hur idogt man suger upp fukten. Den var väl inte så farligt smutsig, men antagligen har någon spillt ut kaffe i passagerarsätet och någon vält ut en halv burk Cola, typ, i baksätet. Sådant känns det bra att vara av med. Ha det! /Fredrik vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Vaxade samt bytte bakre stötfångarens tre plastlister på 750'n. /Stefan |
|
|
Köpte delar till Alpinan och beställde delar till den, samtliga delar för att de som sitter på bilen ser lite tråkiga ut! :) Alpina B8 Länk |
|
| Satte dit nya dörrlister runt om, lite skillnad då de gamla var stela som attan! | |
|
körde den.. Det var därför jag köpte den :) //Anders |
|
| Vad får man ge för dörrlister? Funderar på att byta fram. | |
|
Beställde mera delar till B8:an! :) Alpina B8 Länk |
|
|
Bytte till en bättre begagnad elhiss med tillbehör höger bakdörr. 2.765:- På Bmw 595:- På bildemo Lite knepigt att ta bort rutan.. Mvh /Bruno, Uppsala Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
| Har idag monterat skrikdämpnings plattor på frambeläggen, har inte provkört ännu men hoppas verkligen att det hemska ljudet är borta. | |
|
Idag blev det konvertering av innebelysningen till LED lampor, såååå jävla nöjd! Blev underbart fint när det tändes vitt ljus i bilen på svart skinninredning och svart innertak. 12500% snyggare än gult ljus. Allt började ju av att jag monterade backkamera med inbyggd skyltbelysning som ju var LED, så då behövde jag ju byta andra sidan till det med. Riktigt nöjd nu :D |
|
| Idag bytte jag startmotorn som behagade lämna in för några dagar sedan. =( Det var inte det roligaste jag gjort med bilen... | |
| gjorde en hjulbalansering. nu går den lungt och fint igen. :) | |
| Beställde tid för Giac trim. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Lagade dörrhandtaget på höger sida den här gången. Nu verkar det som om handtaget vänster bak är på väg att ge upp - skitbil. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Sålde 328:an | |
| Idag körde jag min 2002tii-75 till o från jobbet. Härligt! Vilken bil! | |
|
Tvättade bilen med mitt nyinköpta Meguiar's Hyper Wash som verkligen var mycket bra. Var inte särskild förtjust i att torka bilen med den nyinköpta Waffle Weave duken, när man är van vid äkta sämsskinn. Men det kanske kommer. Efter tvättandet täckte jag över interiören, då bilen får en ny framrutra monterat imorn. Webaston kördes i en kvart, bara för att köra den lite under sommaren också :-) |
|
|
Monterade M fotstödet. Klistrade på mallen för borrhålen när jag omsorgsfullt borrat med en 8 mm borr hittade ingen 10 mm borr som man skulle ha så märker jag efter att ha borrat fyra hål att det bara är att rycka bort det gamla fotstödet har alltså borrat helt i onödan. Varför skckar dom med denna mall när den inte behövs alls? |
|
|
Beställde mer delar till B8:an! :) Och så lämnade jag grillplåten på lack! Så har jag lämnat den på framvagns inställning! Nu fattas det höger baklyckta med gul binkers, den jag köpte tidigare passar inte bilar med check kontroll. Alpina B8 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.