|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
NeZaN |
Ja nu är man ju tillbaka på samma gamla spår som man varit i ett par år nu. Man letar och letar efter den perfekta M5:an som ska ersätta Den röda faran. Hittade den här M5:an på Blocket, men jösses vilket pris! Länk Är en 01:a verkligen värd så mycket pengar i dagens läge? Visst har den gått kortare sträcka och han har även skrivit att det går att diskutera, men det känns ändå som en lång bit ifrån verklighetens prisklass. Sen undrar jag om det verkligen är en 01:a med tanke på att tillverkningsåret är 00? Jag vet att dom skiftar vid något tillfälle varje år, men värt att fråga! Någon som kanske har kollat på denna? /NeZaN |
|
Det är överpris och uppgifterna är dessutom inkorrekta. Det är en årsmodell 2000. Uttagen april-2000 och det står i texten utbytta fram/baklampor. Jag hade inte ringt på den. Hade det varit en maxutrustad 2003 med lägre miltal och 1äg hade priset varit okej. Stephan |
|
|
Nej, det är ingen -01 eftersom den är tagen i trafik redan 2000-04. För att vara en 2001 så måste den vara tillverkad 2000-09. Dålig inledning för en bil som ska säljas till de pengarna. ------- //Lövet |
|
|
Håller med om att priset är lite väl tilltaget. Som referens så sålde jag min 03:a hösten 2009 för 219' och det ansågs då vara bra betalt och det var inte många M5 E39 då som gick för över 200'. Min var visserligen import (av mig) och hade rullat 10.100 mil men den var i mycket fint skick. Min bill var alltså 7 år gammal när den såldes, denna bil är 11 år gammal... ___ //Ulf |
|
NeZaN |
Tyckte den verkade lite suspekt. Just med reg.datumet och så. Sen vet man ju inte hur bra koll folk har på sina bilar men det känns lite långsökt. Förmodligen en fuling. Nej, som Stephan säger så hade det varit ett okej pris för en 03:a. |
Lasse Karlsson |
Vakta din tunga lofgren! Inte kasta skit på folk med fel prisbild!! Tycker denna borde kunna vara värd runt 250 tusen, minst!! modolasse |
| den är inte ens värd 159,000 i mina ögon! | |
|
Svårt med läskunnigheten Lasse? Jag har inte kommenterat priset utan faktafelen. ------- //Lövet |
|
NeZaN |
Whoa, slow down boys! :) Var och kikade på den Lemansblåa 01:an hos Nacka Bil idag. Blev inte direkt positivt överraskad kan man väl säga. Riktigt trevlig personal och en fet vagnpark, men bilen var verkligen en besvikelse i mina ögon. Som många sade i en annan tråd här på AP så hade den rost i underkanterna av 3 dörrar (den 4:e hade förmodligen under listen), rostbubblor i fågelbadet och baklucka. Små dörruppslag och skav lite här och där, men är ju inte en ny bil. Invändigt var den riktigt fin i sätena, såg ut som nya men den var grymt skitig invändigt. Kändes lite oseriöst att inte hålla bilarna fräscha. De har nyligen bytt en LMM så den ska gå som den ska enligt säljaren. Dock kände jag inte att den gick helt hundraprocentigt. Den lät även lite konstigt under passagerargolvet vid gaspådrag. Kan även ha varit i mitten, är inte säker på detta. Körde visserligen inte Sportläget och DSC blinkade konstant pga de underdimensionerade och förmodligen dåliga vinterdäcken. De var väldigt professionella och bemötte oss väl. Skulle dock aldrig betala 200k för den. Finns bilar för 100k i bättre skick ärligt talat. Tyckte inte den lät som den skulle. Beggad bil som sagt, men väldigt lågt miltal. Känns då konstigt med mycket rost och skavanker... Detta är inte för att tala illa om Nacka Bil, utan mer upplysning för de som är intresserade av bilen. Den går att få riktigt fräsch men man ska inte behöva lacka om bilen för 200k i inköp. /NeZaN |
|
Med vinterdäck så blinkar DSC hela tiden. När jag körde med vinterdäck och det var torrt ute, dvs ingen halkrisk, så stängde jag av DSC för annars gick det i princip bara att fisköra. ___ //Ulf |
|
NeZaN |
Precis vad jag misstänkte för DSC blinkade ganska friskt. Men jag vet inte ändå, kände inget direkt sug som jag känt av andra M5or, men kan bero på fler saker. /NeZaN |
|
Givetvis så beror det lite på vilka vinterdäck man har. Optimalt är väl typ Conti TS830 som är centraleuropeiskt och funkar bäst på torra och våta vägar och gärna då i 18". Jag körde på Michelin XIce2 i 235/45-17. Dessa är ju bättre på snö och is än Conti men är ju ett dubbfritt nordendäck och då lite mjukare i stommen vilket gör att det inte riktigt står emot när M5:an skickar ner lite kraft. Det är ju inte så att dom börjar spinna men jag gissar att dom ger efter tillräckligt för att DSC ska uppfatta det som att något av däcken släpper. Körde man likadant med DSC avstängd så var det inga tendenser till att däcken skulle släppa. Nu pratar jag inte om fullgasaccelerationer utan om vanlig lite aktivare körning. ___ //Ulf |
|
|
Nu är den sänkt med 45 tusen. Med andra ord är den köpt med god marginal och då kan man undra hur och varför han kom över den till ett sådant pris. Säljaren har de senaste åren sålt otaliga E39 (528, 540 osv) och även flera uppsättningar M5 fälgar. Att denna säljs pga tjänstebil är garanterat rent påhitt, så granska den extremt noga om ni är intresserade. Kör också ett utdrag från Transportstyrelsen för att kolla hur länge han har ägt bilen, förmodligen är det inte länge. Länk |
|
|
Samma annonsör Länk men nu är det dags att betala husrenoveringen istället. ------- //Lövet |
|
|
När det gäller rost så behöver inte milen ha någon koppling, utan min erfarenhet är snarare att det är åren som är den stora boven. Och har bilen dessutom vinterkörts så ja, då kan vilken E39:a som helst rosta efter 10 år, oavsett mil i princip. |
|
| Ouch...de två olika annonserna var inte snygga. Rent ut sagt pinsamt att i den ena hävda tjänstebil medans i den andra fastna mitt i husrenoveringen. Snygg research Lövet! | |
NeZaN |
Man vet ju aldrig om det stämmer å andra sidan. Man kan ju inte veta vad folk har för problem. Men det verkar lite konstigt, det kan man ju medge! :D /NeZaN |
NeZaN |
Igår provkörde jag den Sv.sålda Imolaröda 03:an med ~6700 mil på mätaren iaf :) Den var fin och så men jag måste erkänna att jag förväntade mig lite mer. :) /NeZaN |
| Husrenoveringen kanske han hade glömt när han importerade Subarun, 8 dagar innan han satte ut på blocket. | |
NeZaN |
Jaså är det så pass? Det visste jag inte. Då låter det jäkligt konstigt faktiskt. /NeZaN |
|
Om man inte drar sig för att ljuga gällandes varför man ska sälja bilen, är sannoliken stor att man inte drar sig för att ljuga om andra saker gällande bilen heller. Därav ett varningens finger! Kanske är bilen fin men jag hade inte litat på ett ord av vad säljaren påstår. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.