|
|
|
|---|---|
|
Hej! På väg hem från jobbet i tisdags tändes motorlampan och det kom ganska olägligt då jag har haft många räkningar att betala den här månaden. Jag gjorde samma dag en felsökning medhjälp av en snäll vän och fick fram felkod P0313 Missfire detect Low Fuel. Jag behöver bilen till att pendla till jobbet och behöver därför bruka den varje dag. Hur pass alvarligt är problemet och kan jag bruka bilen fram till nästa lön? (5 mil varje dag) Jag har en e39, 530, automat, års -03 Jag tackar för all hjälp jag kan få! | |
|
Börja med att kolla tändstiften, och i tändstiftsbrunnarna har du oljeläckage där så kan du få misständningar. Efter de så kolla saker som har med bränslesystemet, pump, filter spridare osv.. Hur långt har bilen gått? Nolla koden och se ifall den dyker upp igen. |
|
|
Jag är inte den händigaste personen när det gäller att meka med bilar, men ska se om en vän kan hjälpa mig att kolla tändstiften. Annars gillar jag mest att lämna in bilen på verkstad. Dock har jag inte råd att göra det för tillfället. Bilen har rullat 15 200 mil Tycker du att jag kan köra vidare med bilen eller löper jag stor risk att öka reparationskostnaderna i form att något allvarligt händer med bilen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.