|
|
|
|---|---|
|
När jag lämnade in bilen för byte av växellådans "små" saker (Gearshift bushes set Produktnummer: GBE34) Så såg han att även lager kopplingsarmen (25-11-1-220-707) var i sämre skick och måste bytas. Är det någon som har bytt själv denna del? Finns det någon guide på hur man gör? Det är nummer 4: Länk Tacksam för hjälp. :) | |
![]() 13.406 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Har bytt denna på min 535i E34. Finns inte mycket till guide, lossa mutter #5, bort med den gamla och dit med den nya och skruva åt med ny mutter #5. Inga direkta konstigheter här. På min var mutter #5 något fastrostat (tänk på att det är en självlåsande mutter i metall så den går lite trögt att skruva bort). Kommer inte ihåg hur det är med utrymme och möjlighet att komma åt muttern - den sitter ju på andra sidan så att säga. När jag gjorde detta hade jag både avgas, kardan och växellåda bortmonterat. Kan se om jag hittar några bilder. |
![]() 13.406 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Här ser du hur kopplingsarmen sitter fast i den gummibussningen #4 du undrar över. Gummibussningen hakas fast i två "metalltänder" som sitter i chassit och sedan skruvas fast med en mutter. Länk Här ser du den självlåsande helmetalliska muttern som man skruvar fast gummibussningen #4 med. Länk |
| Okej får prova och se, ser lätt ut på bilderna. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.