|
|
|
|---|---|
|
har som rubriken en m3:a som inte ville igenom besiktningen hade följande värden: lamda: 1.09 hc: 365 co och co2 minns inte men högt de med... har läst av felkoder, finns inga.. bludrar lite ibland med vid 2000-3000v/min några idéer? | |
| Vet att M3 e36 brukar vara tjuriga med avgasvärdena, måste köras riktigt varma för att gå igenom. Men dina värden ser lite för höga ut för att vara normalt... | |
|
Har du bytt olja,filter och tändstift? Var den riktigt varm? Kollat igenom vanos? Byt till viton i vanos. |
|
|
Hade samma problem med min cabbe.. Fick ett tips av en polare, 5min innan besiktning körde jag runt området på 1an eller 2an med broms och ganska mkt gas för att värma upp kattarna. Sedan åkte jag in och besiktade utan några som helst problem. Mvh Davis |
|
|
toppen är totalrenoverad, inklusive vanos... har bytt stift och olja, ska in på en verkstad idag och kolla värdena. men visst kan hon ha varit lite kall, får varmköra mer nästa gång. men borde lamdan visa så högt då? |
|
|
se där, dåliga kattar var svaret och ett läckande avgassystem=P får fixa och hoppas den går igenom besiktningen sen Men tack, ska värma på 2:an innan jag kör in! låter klokt |
|
|
Berätta gärna hur det går! Satt på samma problem förra året. Men hade en aning tur att jag fick en ung besiktningsman som gillade att åka min bil på privat väg, så jag lär inte ha samma tur detta år :/ |
|
|
då var den besiktigad och godkänd, ska tillägas att man måste påminna besiktningsmännen/kvinnorna att det är en M3 som måste vara varma för att funka fint... Men med nya kattar och en ordentlig uppvärmning på 2:an så vart värdena: lamda: 1.00 hc: 030 co 0.1 co2: 0.0 |
|
|
Då ska jag väl kanske köpa nya kattar då :) Köpte du orginal? |
|
|
nej, det vart två race-kattar istället 100cells. verkade funka fint |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.