|
|
|
|---|---|
|
Bytte idag till sommardäck på E34an då jag dumt nog lyckats slarva bort adapterhylsan för låsmuttern som sitter på varje hjul. Troligtvis satt adaptern kvar i bulten medan jag tog en kort provtur. Jag har gått och letat men utan resultat. Jag vet att man kan beställa ny, men hur ska jag veta vilken jag har? Länk Verkar finnas rätt många olika "code". | |
|
En återförsäljare kan se vilken låskod som satt på bilen när den va ny. Det behöver ju inte betyda att det är samma än, men det kan ju va värt 100kr o testa. |
|
|
Om det är BMW´s låsmuttrar så åk förbi en ÅF så borde du kunna köpa rätt adapterhylsa där. Det gick utmärkt 2005 i alla fall... Mvh |
|
| Jag hittade inte min när jag köpte min bil så jag åkte till solna däckcervice och dom hade ett kitt med alla modeller till bmw och fick fram rätt nummer så beställde jag en på bmw. | |
| Det var tursamt :) Själv hade någon innan mig bytat till okänt märke på lusbultarna på min förra bil, så det blev till att svetsa på vanliga bultar, inget roligt jobb! | |
| Länk | |
| gto80.. synd bara att bmws låsbultar har invändig fattning ;) | |
| Egentligen är de ju rätt smart, slipper splinsen rosta (om de nu gör de) men det känns som att dom där skydden borde slarvas bort rätt snart :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.