|
|
|
|---|---|
|
Har bytt mina bakdäck till några som inte är punkteringsfria.. och fram har jag original däcken kvar "Bridgestone potenza".. Och nu har bilen blivit katastrof o köra.. =( Så jag behöver köpa nya bakdäck igen.. Så min fråga är.. Ska jag köpa original bakdäck som är bridgestone potenza igen.. Lr tror ni man kan byta alla fyra däcken istället till inte punkteringsfria..? Känns trist att köpa 4 nya för antal 1000kr och sen att det inte blir bra..!! Just nu så är bilen VÄLDIGT spårkänslig.. | |
|
Du ska i alla fall inte blanda Punkteringsfria däck med "vanliga" på bilen. Upplevde du att bilen gick bra tidigare med RTF däcken från Bridgestone tycker jag du ska köra på det igen. Jag är egentligen inte någon vän av RTF däck men har Bridgestone Potenza på min Z4:a och det funkar väldigt bra. |
|
| Vilket märke bytte du till bak? Kan det inte vara läge att byta framdäcken istället för att köpa ytterligare en uppsättning bak, beroende på skicket på de? | |
|
Behövde nya bakdäck på vår Z4:a - bytte då runtom till Bridgestone, icke RFT, passade även på att renovera fälgarna som fått sig någon skada samt en hjulinställning. Var och monterade på lunchen och bilen går stadigare än ny - vill jag påstå. :) Så, har du redan nytt bak (givet att det inte är något riktigt "skrot") verkar det väl klokare att byta fram till samma - icke RFT? |
|
| Gillar du att "köra" så skippa RTF däcken. Nya framdäck är mitt råd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.