AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.848

e 60 Nyckelproblem, vad ska jag göra?

Li
45
Lifeisgood
520d -17 x-drive M-sport f10
525i -06 M-sport e60 (Såld)
Fick larm om att "remotcontrol not in ignition" stäng inte av bilen får då kanske du inte kan starta igen. De medelandet plingade om och om igen. Byte sen till en fjärnyckel som bara är några månader gammal.
Fick då samma sak ingen, fast bara en gång.
Idag så hade vi båda nycklarna me, men använde den nyare. Då gick de bra. "plingade" inget.

Någon som har en ide om de som inträffade?

Kan Nämna att jag har svårt att låsa/låsa upp bilen. Måste stå 2m eller närmanre för att de ska funka.
Hade den inlämnad på felsök på BMW itron om att de var antennförstärkare som var "skit" men dom byte men de vart inte bättre, då byte dom tillbax. Då tyckte dom att de var värt att köpa en ny nyckel å se om de blir bättre. Men de vart de inte =( Vet inte om jag e så sugen att lämna in på mer felsök utan några bra förslag....

Så bra förslag välkomnas =)

Li
45
Lifeisgood
Oj vad mycket svar ;) hehe... så e de ibland! Men för er andra som känner igen sig så uppdaterar jag lite.

Har kommit vidare med problemet att bilen är svår att låsa och låsa upp. Var inne på BMW, fick höra att antennen gå i bakrutan. Så om dom två översta trådarna är trasig så kan de vara de som är problemet.
Gick ut å titta, såklart.
Visst var de så...
Får se om man byter ruta eller löder skiten. Har tonad bakruta dessutom!
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Angående räckvidd så är det bara mottagaren eller antennen som kan vara kass. Måste vara väldigt enkelt att felsöka. Nyckeln kan man ju jämföra mot en annan nyckel med spektrumanalysatorn. Fattar inte hur dom inte kan klara av att lösa det problemet.
Li
45
Lifeisgood
Jag är av samma uppfattning kamel2.

Dom påpekar bara att bakrutan är tonad och de kan ställa till problem. Men hade problemet innan jag tonade!

Har tittat närmare på rutan. Ser inte ut att vara skadad, ser mer ut som den är gjord så. Har inte haft möjlighet att jämföra med en likadan bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.