AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.645

Vad kan dessa fälgar vara värd

ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Tjenare!

Är intresserad av dessa fälgar men vet tyvärr inte hur mycket de kan vara värda.

Länk

Fälgarna har kantstötar som enligt ägaren lätt går att fixa då han säger att kantstötarna inte är så grova.
Två av däcken behöver bytas men de andra två är i helt okej skick.
Men jag ska nog byta alla 4 däck om jag köper de vill säga.

Så vad tror ni att de kan vara värda?

Tacksam för snabbt hjälp!

Mvh
Ara
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Kantstötta fälgar skall vara billiga, det är ju inte gratis att få bort märkena (om man ens klarar det själv). Kolla vad det kostar att lämna in fälgarna för renovering. Så jag skulle säga max 2000:- för dom. Det kan ju gå rätt många timmar för att få ordning på skrapet, och sedan kanske du vill lacka dom också... Vill du ha fina fälgar är det nog bäst att köpa fina från början, men är du inte så noga kan du köpa dessa och bara fixa det värsta och sedan köra med dom (kanske snart blir nya skrap, 18" är lite känsligt för trottoarkanter).

/Mats J
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Går du till ett proffs så blir det 1600-2000 kr per fälg för att få dem som nya. Jag vet för jag skrapade 2 st M-sport-fälgar lite men det hade lika gärna kunnat vara grovt för det är samma pengar för fix, strippning av all färg och lackering. Hade du tänkt slipa och spraya själv så blir det nog ett rätt tråkigt resultat. Iofs vet jag inte om du är vass på sådant.

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag skulle inte ge mer än 1500 faktiskt.
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Tack till alla era svar

Jag kan egentligen ha fälgarna på min bil som de är men det är alltid kul att få veta hur mycket något kan vara värd för att se om de kanske är värda att fixa till.

Men jag kan få de för ungefär 1000kr
är det värd det?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Får du dom för 1000kr så är de bara att köpa.

___
//Ulf
Th
593
Theobald
750ial -88
När jag var in på en däckfirma för balansering förra året sa killen som gjorde jobbet att en av fälgarna (17 tum) var skrot! Antar han menade att fälgen var sned och den var svår att balansera!

Skulle ett fälgfixarproffs kunna fixa en sån skrotfälg ifall det bara handlade om att den bara är sned och är det värt besväret?

Vad anser ni som "kan" fälgar om de lättmetallsfälgar man kan få tag på idag för mellan 1000 - 1500 kr stycket??? Håller dom för en bil på dryga 2 ton eller är det skräp!?
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Du kan rikta fälgarna, jag riktade en fälg i Uppsala förra året, kostade 300 kr, så brukar nog ligga på 300 - 500 kr per fälg beroende på hur mkt jobb det är.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Kolla med Intera i Stockholm eller Fälgfixarna i Helsingborg, beroende på var du bor alltså.

Jag har sett jäkligt snea fälgar hos Intera som dom fixat till så det mesta går med all säkerhet att laga men dom som jobbar me't vet så klart bäst. Det riktigaste svaret är bara ett samtal, eller två, bort :-)

Generellt sett brukar eftermarknadsfälgar vara mjukare om det inte är av ett välkänt stort märke typ BBS eller liknande. Man brukar säga att man får vad man betalar för. Finns ju oftast en orsak till varför dom är billigare.

Just my 2 cents

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.