|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ber om ursäkt för ett långt inlägg utan styckesindelning men så kan det gå när man skriver från en iPhone :-( | |
| Ber om ursäkt för ett långt inlägg utan styckesindelning men så kan det gå när man skriver från en iPhone :-( | |
| En annan nackdel är att bilen kan upplevas som seg då den startar på tvåan. Man får gasa på bra om den ska sticka iväg på ettan. Men visst är det mjuk och skönt i stan även om man förlorar mycket tid vid planerade accelerationer. | |
|
Provkörde idag för första gången en Porsche och närmare sagt en 997 GT3, helt fantastisk bil den lilla stunden jag körde och vilket ljud! Är inte samma modell som den du söker men jag tror nog att en Carrera S vore något för dig då du inte ska använda bilen på vintern :) Det är så skönt att ha bakåtkrafs i en sådan liten och sportig kaross! |
|
|
Jag ägde en m3 med smg2 och jag blev så sjukt imponerdad. Var mkt nöjd med den och känslan var magisk o köra. Nu till själva syftet med bilen. Tanken e ju att köra maj-oktober. Under semestern så beukar jag åka bil ute I europa så då tänkte jag att de vore skönt med en tiptronic. Men de kanske e som ni säger att de blir tråkigt med automat I längden. Den silvriga 996an går helt bort den e nyligen importerad från italien. Ang 997 s, så undrar jag om man verkligen får så mkt mera bil för 150-200 000? |
|
|
997 är en mycket modernare bil än 996. Tror du behöver provköra och känna dig för. Steget från 993 till 996 är hyggligt stort, jag tycker att 997 känns som en jättebil jmf med min gamla 993, men YMMV - det är du som ska ha bilen, så du måste ju prova ordentligt. Personligen letar jag efter "den där känslan" i min entusiastbil och jag fick inte alls det i en 997S, fast jag är väl dum i skallen som gillar stenhårda, låga bilar med skalstolar :) Personligen skulle jag aldrig överväga traditionell automatlåda i en elva, PDK är förstås en annan femma (har dock inte kört en PDK så svårt att uttala mig). Kör förvisso automat i min bruksis-X1 men jag kör relativt mycket Stockholmsköer, minst en timme om dagen. Möjligt att modernare automatlådor typ senare 996 och 997 är trevliga att ha att göra med. En importbil går bort? Intressant attityd, om du är osäker kan ett Porschecenter genomföra ett relativt grundligt test på bilen, kostar 2500:- har jag för mig. mvh Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.