|
|
|
|---|---|
|
BMW F11-frågor. Någon som kan hjälpa till? Vad innebär rökarpaket? Vad innebär "Extra 12-voltsuttag"? Ett extra i mittkonsollen står det, menar dom då att det finns ett under luckan framför växelspaken och ett under armstödet? Har någon hört skillnaden mellan grundstereon och HiFi? Jag har HK-paketet för 13400 i min 320d och det låter jättebra men ambitionerna i "familjebilen" är inte lika höga. Jag är inte ens säker på att HiFi är värt pengarna, än mindre HiFi Prof, men finns det någon som jämfört grund och HiFi? | |
|
Ingen som kan klargöra detta med uttagen? Av dom trådar jag hittat och kunnat skumma igenom (synd att det inte går att söka i en tråd) så tycks man få ett uttag även utan rökarpaket. Vad gälelr "extra 12V-uttag" så tolkar jag det som att man får två uttag under armstödet. Fel? Verkligen synd att man itne får ett på passagerarsidan som i 3-serien. |
|
|
På denna bild i PDF:en ser det ut som att det är ETT extra uttag man får i mittkonsollen under telefonhållaren. Sid 8/12 MVH eckeey |
|
|
Fan, glömde länka. Länk Så det blir ett under luckan framför vxlspaken och ett till under armstödet. |
|
| Tack! Det betyder alltså att det framför växelspaken är standarduttaget och det som visas på nämnda bild är extrauttaget. Om jag hade tillverkat en bil hade jag orkat bemöda mig med en text och bild till varje tillbehör, men BMW:s konfigurator på nätet tillhör verkligen de allra sämsta 5 procenten. | |
|
Japp! Ett framför växelspaken och ett i stuvfacket under armen. I USA har dom även ett på sidan av mitt konsollen till vänster om passagerarstolen har jag läst nånstans. Jag håller med, det är uselt! Jag upptäckte igår att jag hade ett extra uttag i bagaget, men har inte dom andra kriterierna för förvaringspaketet... |
|
|
På F11an är följande 12V-uttag standard: framför växelspaken, i baksätet vid mittplatsens fötter/mittkonsol, samt i bagageutrymmet. "Extra 12V-uttag" är uttaget i förvaringsfacket/armstödet. Ont om plats gör att det är svårt att använda det till något vettigt. Tex att ladda mobilen med facket stängt går inte. Rökarpaket innebär endast att askkopparna/myntfacken klarar av varma föremål (cigarettaska) utan att smälta/deformeras. Placeringen och utseende är samma oavsett. Grundstereon går fetbort, minst Hifi 676 är att rekommendera om man lyssnar på annat är P1/ljudböcker. |
|
|
Min F11 är utrustad med Extra 12V-uttag. Exakt vilka av de uttag jag har som är ett resultat av det tillvalet vet jag inte, men de uttag jag har lyckats lokalisera hittills är: * Framför växelspaken, mellan dryckeshållarna. * Under handskfacket (hittade denna när jag monterade kupévärmaren igår). * I facket under armstödet fram. * Baksätet vid mittplatsens fotutrymme/mittkonsolen. * I bagageutrymmet. Totalt 5 stycken uttag med andra ord. Frågan är bara vad man ska använda alla dessa uttag till, men det är ju angenäma problem. :) Learning by DIYing |
|
| Inga problem att ladda två telefoner med facket stängt via usb och usb i det xtra ciguttaget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.