|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk! Jag på Mekonomen och köpte ett par godis saker till bilen så att den mår bättre. Jag har tänkt att byta bromsvätska och växellådsoljan. Frågan är vad ni tycker om dessa? - Växellådsoljan: RedLine - MTL. - Bromsvätska: ATE DOT4 SL.6 Tacksam för svar! När du älskar att köra "BMW". | |
| Ingen? Tråkigt att ingen vill dela infomation. | |
| Vad är rekommenderat till din bil då ? | |
| Det kommer säkerligen fungera utmärkt, bromsvätska ska bytas lite nu och då. Växellådsoljan behöver egentligen inte bytas, men det kan ju vara skönt att veta att man har tillräcklig nivå i lådan iaf :) En annan fördel med redline MTL är att många upplever lådan mer lättväxlad i kyla. | |
|
Det blir säkert bra. Men köpte du bara en liter växellådsolja? För min E36 325:a ville ha 1,2 liter och skulle bytas var 4000 mil. Kanske annan mängd i din 318:on. Själv nu i E46:an ska det i 1,3 liter. Heter ju att det inte ska behöva bytas nu, men bytar var 5000 mil på denna endå. Känns inte bra för mig själv att köra med samma skit år ut och år in. Dels eftersom i E36:an skulle det bytas var 4000 mil. Kan rekomendera oljesugen också från Biltema för 60:-. Var för jäkla bra när man gör byten som tex även servo oljan. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Tack för hjälpen gott folk! - captainoats: bromsvätskan är rekommenderat till min bil, men inte växellådsoljan. Har hört på ett öra att den ska vara bra. Min fråga till er var vad ni tyckte.. Hexagon - Goodie! Clintan66 - Tack för att du tog upp det, det ska vara samma men det skilde sig så lite så att jag kan bara ta någon annan sorts växellådsolja för man kan blanda RedLine oljan. Tacksam för hjälpen! När du älskar att köra "BMW". |
|
| En sak till, om du ändå är på oljebytarstigen, varför inte byta motorolja? Den kan man aldrig byta för ofta :) | |
|
Inspection ett eller två gjordes i oktober, tack du! :) När du älskar att köra "BMW". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.