|
|
|
|---|---|
|
Kopplade in nya h7 led lampor i mina dimljus för att få xenon look på dem istället för gult som skar sig mot de andra ljusen. Men nu när jag starta bilen så blinkar dimljusen ett par sekunder fast jag inte har dem på slagna:( vet ej om de gör de medans jag kör. De är snyggt men jag vet inte vad farbror blå tycker om de;) men de lyser som de ska när de är på slagna:) va kan problemet vara? Är de att de är lite känsligare än vanliga h7 lampor när de gäller krypström? Mvh Robban | |
|
Hej! Det är nog lampkontrollen som gör att de blinkar. Är dock inte säker att lampkontrollen kollar dimljusen. Detta fenomen hade jag på mina parkeringsljus då jag bytte dessa mot led. Lampkontrollen skickar mycket korta pulser till lampan för att känna att den är hel. En halogenlampa är inte så snabb att reagera så dessa korta pulser märks inte, lampan tänds inte, därimot på en ledlampa så syns dessa pulser eftersom ledlampan tänder snabbare. Är inte 100% på detta så någon som är 100% kan rätta mig om jag har fel :) _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Okej. Men hur gjorde du för att de inte skulle blinka? Om de nu skulle vara så som du skrev kan man göra något åt de? |
|
|
Hej igen! Vid normala fall märktes det inte alls eftersom det var parkeringsljusen, dessa är ju på jämt ;) Det var de få gånger jag hade ljuset av som jag märkte blinket. Jag gjorde alltså inget åt problemet. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Okej:) ja de är ju lättare med de ljusen än dimljusen:) hehe tack för svaren:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.