|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt Corsair 64GB usb-minne fungerar inte i bilen, stereon hittar inte stickan helt enkelt eller kan inte läsa den. Har provat med ett noname 2GB och det fungerade utmärkt. Jag har båda minnena formaterade i FAT och samma information på stickorna, katalogstruktur osv. Kan det vara att bilen låser upp enhetsbeteckning och jag måste byta beteckning ex. "I:" och "Z:"? Tycker det är väldigt konstigt när man köper en bil för 380k att den inte klarar något som en dator för 900kr klarar... Tacksam för snabba svar :) | |
| Kan det vara så att den inte stöder så stora usb minnen? | |
| Kan absolut vara så. Men har letat poster och hittar ingen information om max. storlek. Eller om det har ändrats genom åren. Känns som om jag inte är den enda som har det här problemet. Hittade en gammal post här och den nämde ingen storleksgräns. Vet att volvo har 32GB som gräns dock, men vill inte köpa 3 olika minnen för att slänga 2 :) | |
|
Har du själv formaterad om den? Hade problem med en 16GB Sandisk-sticka i Pioneer-stereon i min förra bil. Stickan var redan formaterad och kunde användas fint i datorn men det krävdes ändå att jag formaterade om den innan den funkade i stereon. |
|
| Det är precis som föregående skriver, många läsare kan inte hantera större minnen än 32GB :/ | |
|
Den här länken kan nog vara intressant Länk Tydligen ska det funka, men han hade hårdvaruproblem |
|
| Tack för länken, tydligen är det så att indexering tar tid. Så det gäller att köra långt, ska prova efter jobbet igen och låtar stickan sitta i mer än 10 sekunder :) Tack för hjälpen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.