|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att sätta in en bättre stereo i min 323:a E36. Det betyder att jag tänker byta ut både förstärkare och högtalare, dessa är just nu orginal. Jag vill inte att min pärla ska se ut som någon jävla raggarbil med kablar och högtalare överallt. Problemet är bara att jag föddes med en tumme mitt i handen. Vad kostar det att få hjälp med monteringen. Någon som kan (mot ersättning utan kvitto) tänka sig att hjälpa mig, men det måste vara proffsigt gjort. Jag behöver även hjälp med att välja ut rätt grejer att sätta in i bilen, förstärkare, slutsteg o högtalare etc.. Jag bor i Västerås. Vrooom ! | |
Robsarve |
Kan inte hjäpa dig att sätta in det då det är lite långt till västerås ifrån malmö, men hjälper gjärna till med att planera anläggningen. Vad har du tänkt lägga totalt på utrustning? Vad har du för önskemål när det gäller ljudet? Vilka finnesser är du ute efter? Finns det några speciella begränsningar? |
|
Ok ! Hade väl inte tänkt lägga ner någon förmögenhet på stereon i bilen, men någonstans mellan 7 och 10 000 hade jag nog tänkt spendera. Ljudbilden jag är ute efter är inte något j*-la Dunka-Dunka.. (ursäkta uttrycket).. Jag vill ha ett rent omgivande ljud.. *svårt att förklara* men det är så jag vill ha det.. Det ska helst inte höras var ljudkällan är placerad om du förstår vad jag menar.. Nu måste jag avbryta. Men om du svarar så kan du få mitt ICQ nummer så kanske vi kan fortsätta det här någon annan dag.. om du har icq.. annars får vi ta det här. Tack på förhand. //Tomas |
|
|
Om du vill så kan jag komma och hjälpa dig med sterion! Jag har håligt på med bil sterio i 2år typ! så jag kan väll litte! Så att du hade icg! du kan ju ada mig på icq så kan vi pratta mer om din blivande bil sterio! Mvh// Andreas ICQ:156184211 |
|
|
Hej Är det en cupé eller sedan du har? Vill du ha ett system med eller utan baslåda? Vet du vilket ljudsystem du har i bilen nu? Dvs. vilka storlekar på elementen och hur många du har? Antar att det är stora ljudsystemet eftersom du sade att du hade ett steg i bilen. |
|
Robsarve |
Dåligt med ICQ nuförtiden, tog för mycket tid till trams... :-) Jag tror jag fattar vad du är ute efter. Om jag förstår dig rätt så tänker du behålla orginalstereon? Min rekommendation är ganska enkel, ett 4-kanalssteg med inbyggt delningsfilter och högnivåingång, en 12:a i bandpasslåda i bagaget och ett tvåvägs komponentkit fram. Det ger bästa möjliga ljud för de pengar du pratar om. Jag hade lagt 1500-1600 på framhögtalarna, ca 2500 på steget och en dryg tusenlapp på själva basen. Resten läggs på en bra baslåda, kablage (biltema är svårslaget pris/prestanda på det) och ev ett par billga fyrtummare som utfyllnad bak. |
|
I min e36a har jag ett DLS UP5 framsystem. Ett Pioneer slutsteg prsx220 driver detta. Bak har jag en baslåda, MDS. Denna drivs med ett DLS CA21 som jag har bryggkopplat. Om du även ska byta ut din huvudenhet kan jag starkt reka en Becker Mexico. Den enda enheten som verkligen passar in i en BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.