AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.945

Varning bmw 740d med backad mätare

Länk

hade gått vid besiktningen 2009 nästan 25000mil

USM334
Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Tur att den är 100% röstfri iaf!!
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Hur fick du fram mätarställningen?
- Den är tom hos transportstyrelsen på nätet för mig.

//Anders
Har du sett att mätarställningen är ändrad på riktigt eller har du bara läst annonsen?
ringde till transport styrelsen samt pratade med ägaren som hade den mellan 2004-2010, och den var inte röstfri när han ägde den.. :)
GE vilken annons står det att den är backad i eller vad menar du?
Jag menar om du har sett vad det står på mätaren. Det som står i annonsen behöver inte nödvändigtvis vara detsamma som står på mätaren. Därför undrar jag om du själv har sett bilens mätarställning.
har självklart ring till han som äger bilen och han säger att den har gått 19500 mil samt att det inte går att backa mätaren på en sådan bil..
go
141
gotis
730-94 E38
Du kan ju informera honom om att den är skruvad, säljer han ändå den med den mätarställningen så gör han sig skyldig till bedrägeri, böter eller fängelsestraff.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Årsskatt, kr: 9001

Huga!

Vad konstigt att mätarställningen inte finns med hos transportstyrelsen..
mätarställningen från förra bes fanns inte med, hon på transport styrelsen tyckte det var märkligt med..
Kan det inte vara pixelfel då? Har inget i mina 3 senaste besiktningspapper pga detta då de inte vill notera mätarställningen vid minsta lilla pixelfel då det finns risk för feltolkning. Däremot står det "Mätarställning oläslig" på mina papper har jag för mig.
Mo
55
Morzach
BMW 740ia -99 (E38)
VW Passat Syncro -99

BMW CS #8150
Tack för varningen, jävligt tråkigt att det ska vara massa fiffel med dessa bilar hela tiden.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Synd på så fin bil.. :(

Men 9k i årsskatt är ju INTE billigt.

//Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.