|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad jag bör tänka på om jag ska göra en motortvätt på min 318iS-94 ? | |
|
Ja jag undrar samma sak! Är livrädd för att motortvätta! Särskilt med högtryck.. Har försökt några gånger med avfettning plus avspolning men är för feg. Det blir inte rent. Motortvättade tillsammans med min polare hans M3:a med resultatet att den gick skit i en månad ungefär!! Men på hans bil satt det en tändspole vid varje tändstift. Tror att det kom in vatten i en sån.. Hur ska man göra?? Måste man maskera av typ alla detaljer i tändsystemet eller? apocalypsorödmetallic... |
|
|
Här är en gammal tråd, jag undrade samma ska ett tag sen! =) Länk /Manray/ |
|
|
Gus: Sitter väl en tändspole per stift på våra bilar? Annars vet jag inte vad det är som sitter ovan på stiften, och vi har ju samma motor. |
|
|
Anders R: Ja det är möjligt att det gör.. Har aldrig plockat av kåpan på min motor så jag vet inte! Men om så är fallet är fan våra bilar också mkt kännsliga vid motortvätt.. Kommer aldrig att våga blåsa på med högtrycken iaf... hehe, feg som man är.. apocalypsorödmetallic... |
|
|
Tvätta med avfettning och högtryck ni! Det är ingen fara om man inte typ "dränker" motorn. Det som kan hända är att det smyger in lite fukt under kåpan på motorn, men annars är det ingen fara. /Per, gammal rekondare... :-D |
|
|
Ett hett tips det är att koppla av batteriet. Sedan är det bara att gå lös med avfettning och borste.Vänta en stund och spola av. Jag brukar dra en påse över generatorn när jag spolar. Så att den inte skall bli så jäkla blöt sedan är det bra om bilen får stå ett par timmar och torka så slipper man paja nåt .... Det finns bilar och det finns BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.