|
|
|
|---|---|
|
Hej entusiaster Jag planerar att titta på en begagnad E90, 320 IA med 11 100 mil på mätaren och behöver råd i eventuella punkter inför ett bilköpa av denna modell. Bilköpsguiden är visserligen ett bra grundverktyg för begagnatköp, dock ej komplett för alla bilmodeller. Därför skulle jag uppskatta en ”komplett” bilköpsguide av just E90 modellen, samt om någon har kunskaper av hur man kan kontrollera en automatlådas skick? Med vänlig hälsning Mathias | |
|
Hej, Undvik om du kan -05 och -06 pga problem med de hydrauliska ventillyftarna. Jag har för mig att det kom en ny topp som åtgärdade problemet -07. Om du accelererar med lite mer än halvgas genom växlarna skall det inte finnas någon tendens till ryck vid växlingarna. Inte heller vid nerväxling. Om ventilpaketet läcker så kan den "missa" växlingar vid kick-down. Lycka till med köpet! |
|
|
Det är inte en 325i horvat ska ha, 320i har inga sådana problem. Som just 320i ägare kan jag inte komma på nåt generellt fel, annars. RBiH for life! |
|
|
För E9X modeller från 2005 - 2007! Kolla upp eventuella felkoder som har genererats i databoxen samt om den har fått någon mjukvaruuppdatering! Kan vara bra att veta om bilen har fått sina elfel fixade eller inte, vanliga är rattlåsvarning som tänds, fel på elhissarna etc.. En total mjukvaruuppdatering på en auktoriserad bmw firma kostar runt 3000-4000:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.