|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Låter bra - jag skall prova dem nästa gång! Ang. röret från Tyskland, så har jag helt enkelt inte föreställt mig andra alternativ. Min plan är att äga bilen i många år och vill inte göra tveksamma reparationer. Jag är säkert också lite naiv och vill tro att märkesverkstäder vet vad de sysslar med, även om jag vet att så inte alltid är fallet. Än så länge har jag dock varit nöjd med Bent bil. Jag kan varken kunskap eller tid att meka själv, men har köpt Bentley Publishers service manual, för att kunna sätta mig in i ev. problem bättre - och kanske underlätta verkstadens felsökning med relevanta förslag. Ang. EDC dämpare och nivåregleringen har jag dock inte hittat något vettigt i boken. It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Ett nytt rör hade tex hiflex eller någon annan hydraulfirma kunnat bocka till utan problem. Och de hade hållt lika bra som ett orginalrör fast antagligen till en bråkdel av priset. |
|
|
Efter lång väntan meddelar Bentbil idag, att den delen jag behöver (slang till nivåreglering, höger bank, delnr. 37131091320) inte finns i tyskland heller og förväntas inte förrän mitten på Juli!! Tydigen letades det efter ny leverantör. Att behöva vara utan bil så länge vill jag absolut inte, så vilka alternativ finns? Jag har googlat på delnumret och hittar det i webshoppar i USA och i Tyskland, men är det sannolikt att de har delen på lager, när BMW själv inte har? Sedan har vi KristianE's alternativ med att få en hydraulfirma eller liknande till att producera en ny slang/rör. Finns det någon som faktiskt låtit göra detta och är det realistiskt? Om någon har andra idéer vill jag mycket gärna höra dem också :-) It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Hej. Om du har den lösa delen, rör och/eller slang så åk inom hiflex som ligger på kistinge indomr. Deras håller för betydligt högre tryck än vad som du kommer att behöva. Handlar det mesta till våra entreprenad maskiner där. |
|
|
Hej KristianE När jag pratade med BMW sade killen att han redan pratat med Hiflex och de kunde tydligen inte hjälpa :-( It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Om den är losstagen så tycker jag ändå att du ska åka dit. Björn som jobbar där brukar kunna lösa det mesta. |
|
|
Nu har jag beställt delen från en BMW handlare i tyskland. Jag har betalat via Paypal, fått orderbekräftelse, besked om att ordern har skickats och ett trackingnummer! 68 EUR inkl. frakt. Det verkar mycket lovande *hoppas, hoppas* :-) Om det inte går vägen blir det ett försök till med Hiflex och då får jag se om jag kan få prata direkt med Björn som du hänvisar till. It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Hämtade min nya slang till nivåregleringen idag och lämnade till Bendt bil. De var lite förvånade över att jag lyckades beställa själv på under en vecka, när det skulle ta 2½ månad för dem :-) Räknar med att vara rullande igen inom ett par dagar, har saknat bilen mycket i detta fina väder! It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Lycka och fröjd! Nu rullar 750:n som en dröm igen. Nivåreglering och servo är perfekt och jag fick bytat kromnjurarna i fronten samtidigt. Servon går lättare och smidigare än någonsin - lite trög servo har nog varit ett symptom på någon otäthet i hydrauliken under längre tid, jag har bara inte vetat om det. It's better to burn out - than to fade away. |
|
| Skönt att det löste sig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.