|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bakfjäder trasig efter 13000 mil. Inget ovanligt med det. Men jag har svårt att hitta lämpliga fjädrar som inte kostar 1300 kr/st. Här på forumet skrivs det en del om biltema, mekonomen, bilmodecener mm. Jag har dock svårt att hitta om det passar just xi, då den är 2cm högre än en "vanlig" touring. Dessutom har jag dragkrok och kanske ska ha förstärkta fjädrar istället. På Länk fanns det fjädrar för 500 kr/st, men det vore bra med lite tips och åsikter innan jag tar dem. (Det kanske är fulfjädrar? ;) All hjälp mottages tacksamt! mvh /Macke | |
|
Kan inte svara dig 100% här, men på de andra modellerna är det samma som till E30. Skillnaden mellan Coupe/Sedan och Touringen är att Touringens är (eller ska vara) förstärkta. Tror mest någon Ide' från Bmw eller nått för det ska säljas en jäkla massa olika. De knäcks/bryts endå. Sen kan du inte alltid lita på det här med höjden som du nämnde 2 cm. Kan vara fler varv. Tätare varv beroende på märke, men när de är monterade blir det rätt. Du har väl också fjäder och dämparen bak var för sig eller? Inte som fram där fjädern är monterad över dämpar benet. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Ok. Det du säger är ungefär vad jag snappat upp från andra trådar här, men det är bra att få det bekräftat. Och ja, e46 (liksom e30) har fjädrar/stötdämpare var för sig bak, så det bör inte vara några problem att byta. Jag beställer väl chassit.se - fjädrarna, då de verkar iaf vara specade för min bil ordentligt (så slipper man iaf tjafs om det i framtiden.) mvh /Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.