|
|
|
|---|---|
| Har problem att montera min hardtop som jag precis köpt. Framtill passar den in perfekt, men när jag skall passa in de bakre två fästena i hardtoppen så ligger de ca 2cm bakom bilens fästen. Det känns som att det borde finnas fler typer av fästen, kan detta stämma? Ingen justering går att göra frammåt eller bakåt, enbart åt sidorna. Någon som vet vad jag kan göra? | |
| Någon smart som vet vad det kan vara för fel? :) | |
|
Hej! är du medveten om att tapparna från hardtoppen går att lossa och förflytta i olika riktningar. Låstappen sitter i fästet med 2 kontramuttrar. Men det går knappast att flytta några 2 cm. Går hardtoppens fönsterlinje rakt ned (lodrätt) mot dörröppningen? |
|
| Är inte helt med på vad du menar med om hardtoppens fönsterlinje rakt ned mot dörröppningen. Verkar som att det får bli någon speciallösning där jag får modifiera fästena på hardtoppen för att passa in, men vill helst slippa. | |
| Avståndet från tapp till fönsteröppning i hardtopp är i mitt fall 11,0 cm på ena sidan och 11.4 på andra sidan. D.v.s tappen ligger 11.0 cm bakom fönsteröppning mätt i bilens längdriktning. Ej diagonalt punkt till punkt | |
| Hade inte möjlighet att mäta igår, men surfade runt en del och fick bilden av att det kan vara olika fästen som är monteras på bilen beroende på vilken typ av hardtop man har. Tror att det finns 3st olika fabrikat där jag har BMW original. Wiesmann kommer nog på en stark andraplats i antalet sålda och jag misstänker att det kan vara en sådan som någon gång varit monterad på bilen. Är det någon som känner till om det är olika fästen på bilen som gäller för Wiesmanns hardtop?Dvs. blir jag tvungen att behöva köpa nya fästen för montering på bilen? | |
|
Har nu förstått att det är olika infästningar för respektive hardtop-modell. Min bil var Wiesmann-utrustad vilket då inte passar till BMW original hardtop. Om någon skulle ha liknande problem så skickar jag med en länk där alla delar finns med artikelnr. Länk |
|
| Hej! Fina bilder. Om man tittar på BMW hardtop och jämför med Wiessman ser man att Wiesmann är något längre under bakrutan och sträcker sig därmed närmare bakluckans framkant än BMW. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.