AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
513

Bakaxel!

micke_shift
Jag fick ett ras på min bakaxel ihelgen å jag tänkte höra om det är nån som vet om en bakaxel från e-21 passar på e-30 ??

I´m a member of BadAss Motorsport

be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Har för att bakvagnen är annorlunda på E30? Kanske nån annan som vet säkert?
micke_shift
jag har för mig de jag jag åxå men om man byter bakgaveln på bakaxeln så kanske den passar har jag hört men jag vill vara säker innan jag börjar skruva..

be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Har axeln på E30 rasat el är du bara ute efter en annan utväxling?

Om du ändå ska bort med axeln p ga ras så kan du jämföra de båda när den är nedmonterad.
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Sorry, såg nu att du skrivit att den harde rasat. Då måste du ändå montera av den rasade. Då ser du hur stor skillnad det är på dom iaf.
micke_shift
näe den har rasat den siddu... =( jag tror de e diffen som har sagt upp sig... de raslar å låter fan men de går att köra..
jo jag tänkte ju jämföra men de e så att e-21:ans bakaxel sitter på en gammal bil så jag tänkte fråga först så jag slipper riva bort den mä...
jag ska ta å byta motor åxå till en 2,8 så jag tror de kommer att bli en rolig bil =)
tack för svar

MVH : Micke

gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Om du byter till E21ans bakaxel så får du ingen hastighetsmätare pga, sensorn sitter i bakaxeln på E30 och i växellådan på E21an.
micke_shift
men om jag byter bakgaveln så måste de väll gå tycker jag LR?? har jag fel...jag vet inte

Micke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.