|
|
|
|---|---|
|
Jag håller ju som sagt på att "rädda tillbaka" mitt återköp till livet! Allt fungerar som det skall, men hör o häpna, så slutade fläkten att gå i det steglösa området... Ja, det var ju bara att riva isär o dra ut det rackarns svärdet. Visst, "steglösläget" startade ju när jag "böjde o tryckte" litet på svärdet, så det här är ju en baggis tänkte jag, o tog fram mina mikromejslar, lod och min nyköpta lödkolv med smalspetsar! Jag lödde om ALLA punkter (utom de under den gula skyddsguckan) o sprayade faktiskt BMW-Originalkontaktspray :-) över hela härligheten! Tror Ni det fungerade? Svaret på den frågan är densamma som "Skräddaren" i VARAN-TV säger; Nämligen NEJ! Efter att "Skräddaren" sagt NEJ, så började jag "schava" bort den gula skyddsguckan, o så lödde jag om dessa punkter också! Nu jäklar, tänkte jag, men då kikade "Skräddaren" in igen och sade NEJ! (denna gång mer bestämt...;-) Jag slutade då lita på att det bara var svärdet, så jag hoppade in i den gräsliga Audi 100:an (den utan servoassistans o med plastratt och chokereglage), och drog till Sannakroa, utanför Örebro, där det ENDA jäkla begagnade BEHR-Värmepaketet i hela Sverige fanns! (Jag hade spenderat större delen av morgonen med att ringa runt o leta svärd o IHR:er, och bara hittat denna snubbe...) Jag köpte hela skiten, och en OBCII, samt två rostfria framskärmar och drog hem. Väl hemma, bytte jag svärdet, och nu hände det grejjor...HALVA, det steglösa läget fungerade, och "Skräddaren" gick hastigt förbi garaget o mumlade något som skulle kunna tydas som "njae..." Jag bytte då även IHR:en till IHKA:n,och samma sak hände: halva läget fungerade. ("Skräddaren" stod nu utanför fönstret o hånskrattade åt mig, där jag i mitt anletes svett kämpade med bilen...). Jag har alltså köpt ett halv-fungerande svärd, som jag tänker löda om, givetvis, men OM någon har ett BEHR-svärd, före 1991, som verkligen fungerar, så köper jag det per omgående! (Man kan få två rostfria framskärmar eller ett helfräscht värmepaket i byte, om man behöver det, annars får man givetvis betalt.) Mvh /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. | |
|
Jag har ett i reserv som fungerar lika bra som ditt, dvs. steglösa går inte alls. Är det något som skiljer på svärden mellan 90-91? En annan fråga ang. ACC panelerna. Har ett antal ACC paneler extra liggandes, helt kopletta osv. Den som sitter i bilen, där fungerar inte dom oranga lysdioderna på vänster sidan. Har en annan och där fungerar varken dom gröna eller oranga dioderna på vä sidan. Bägge dessa har den tre poliga kontakten i underkant. Dom andra som jag har har en två polig kontakt i underkant. Är detta årsmodels beroende eller vad? Är detta ett vanligt fel att lysdioderna slocknar. Har även bytt IHKA mdulen i hopp att det skulle hjälpa men icke. Allt verkar annars fungera förutom då bakrute defrostern. Har någon gång i tiden skett en mindre härdmällta i säkringen för bakrute defrosten, den som sitter under baksätet. Har hängt på en ny säkrings behållare brevid men det vill sig inte ändå. Så fort man slår på bakrute defrostren så smäller säkring nr. 20 i främre säkringsboxen. Tvärkortis någonstans, fråpgan är bara var. Sorry för OT. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Du kanske kan hitta nån som kan löda om kortet med nya transistorer?: Länk Mvh |
|
|
Hallå där! Nu har jag lämnat in ett av mina BEHR-svärd för totalrenovering hos den anrika TV o Radioserviceverkstaden TV-J service som finns här i Eskilstuna! Han sade som följer: Vi kan fixa vad som helst, men tyvärr har vi ju ingen anläggning för att provköra svärdet, dock mäter vi oss fram till funktionen! Detta känns mycket betryggande! 600 Svenska Kronor (ungefär...) skulle de ha för besväret! Taget!!!, sade jag o drog svärdet ur slidan...eller...ja, jag gav det till hans kollega...som gav mig ett inlämningskvitto av äldre modell! Jag beställde även en ny klimakondensor då provtryckningen med spårmedel visade på ett mindre läckage i densamma. likaså blir det nytt kopplingslager och tätning till kompressorn, då det var litet läckagestänk där också... hon håller dock tryck... Vad gäller klimapaneler så finns det ju olika beroende på årsmodell och utförande. det finns BEHR, SIEMENS och BOSCH! Med o utan AUC, och anpassade för IHKA med "gamla o nya kontakterna". Man kan säga att 1986-1991 så är det "gamla modellen" och 1991-1994 är det "nya modellen, oftare med AUC som tillval! De kan oxå glappa internt, o ge upphov till konstiga fel... Mvh /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.