|
|
|
|---|---|
|
Hej, kort och gott. Hur bra är dessa däck vid "landsvägkörning" ? Bra styrprecision? Är glad för all feedback :-) Tacksam för snabba svar, köper däck närsomhelst! Hehe Mvh Kim | |
|
Däcket är inget racingdäck utan mer ett komfortdäck med bra kompromiss mellan slitstyrka och grepp. Jag hade föregångaren som helle Pilot HX och de rullade ca 7000 mil så dom är enormt långlivade. Lika sägs om Primacy HP. De har också fördelen att ljudnivån inte ökar så markant när mönsterdjupet börjar bli litet. |
|
| Hade dessa på förra 5-serien. Mycket nöjd - knäpptyst, slitstarkt och bra grepp. Körde 11.000 mil på dessa. | |
| 11000 låter enormt mycket. Har du verkligen dragit av milen du kört på vinterdäck? Jag tyckte 7000 var mycket. Bilen hade gått 12000 när jag skrotade orginaldäcken. | |
|
Kör på 205-55-16 och det funkar kanonbra. Som en ny bil jmf med original stenhårda och spårande Bridgestone 17 tum RFT. Bra kompromiss. Har väl lite sämre våtgrepp än men bättre livslängd. |
|
| Körde upp en uppsättning vinterdäck samt sommardäck på 20 k mil. Lite mer körning på sommaren. Bilen rullade endast långa sträckor med lugna accelrationer. :) | |
|
Jag är nog den enda på detta forum som tänker ha rft-däck igen. Dimensioner fram 205/50 R17 och bak 225/45 R17 Jag upplever mina nuvarande pirelli som spåriga, men inget jag stör mig på. Det jämnar ut sig med att bilen ligger som klistrat i varje kurva ;-) Försvinner denna känslan med primacy? Ville egentligen ha "pilot sport 3" men dessa gick ej att få rft. Så där av valet primacy. Och håller de så långt som 7000 mil, då är det plus i kanten. // BMW, när du älskar att köra |
|
| Vilka Pirelli? P ZERO eller Eufori@? | |
| Pirelli Eufori@ är i min mening det absolut sämsta däck BMW låtit montera på sina bilar. Aldrig varit med om ett däck som spårat mer än just det däcket. | |
|
Eufori är jag rädd för. De satt på bilen som jag köpte, mönstret såg ut att klara lite mer än en säsong, så de fick sitta kvar. Spåriga, självklart men då kan det ju bara bli bättre :-P Får veta idag när verkstaden får hem mina nya däck. //BMW, När Du Älskar Att Köra |
|
|
Nu är däcken beställda, goodyear N-S T5…bra val? Vete fan Kunde inte hitta däcken på goodyears hemsida, det var min pappa som ordnade det hela Michelindäcken fick de inte in förrän tidigas slutet av juni och även det kunde de inte garantera :-S //BMW, När Du Älskar Att Köra |
|
|
Sören, ska kasta mig på telefonen direkt! //BMW, När Du Älskar Att Köra |
|
|
Det var nCt5 inte "S" fast vet inte vad jag ska tycka om det..miljödäck? Jaja, nya däck till bra pris...får gå //BMW, När Du Älskar Att Köra |
|
|
NCT 5, i runflatvariant, har varit originalmonterade på ett-serien, så helt odugliga är dem väl inte. De ska nog hålla ganska länge också. Man ska inte snåla för hård på däck, däck är inte alltid däck, det finns alltid B-kvalitet med gummiblandningar inte avsedda för europamarknaden, gamla batchar, mm. |
|
| Goodyear NCT5 är väl en modell som inte tillverkas längre. | |
|
Priset är inget jag tänkte på, ville bara ha rediga däck till min lilla etta :-) så de ska säkert bli bra. Chris87: ingen aning, jag fick bara höra att detta var de däck(med de dimensioner som jag ska ha) få fram snarast. Annars blev det som sagt innan tidigast slutet av juni(men inget deras leverantörer kunde lova heller) Bytet sker troligen på onsdag om inget annat :-) //BMW, När Du Älskar Att Köra |
|
|
Jag hade innan HP Primacy på min Saab 9-5 aero och däcken klarade cirka 3 000 mil. Jag körde nog rätt normalt skulle jag vilja säga, absolut inga burnouts eller ständigt plattan i mattan vid rödljus. Jag blev klart förvånad över att dom tog slut så snabbt. Jag köpte dom just för att dom skulle klara sig lite längre. Nu kör jag Hakka Z, säljer nog dock bilen till fördel för en BMW innan dom är slut dock. |
|
|
Låter som dåliga däck(när det gäller livslängden) Fast nu är allting klart, det blir goodyear Eagle nct5 Ska åka och få de monterade och balanserade på onsdag :-) skriver hur det blev efter! En glad påsk till Er alla! //BMW, När Du Älskar Att Köra |
|
| Kanske en dum fråga, men har Primacy HP ingen rullriktning? Lade på dom på bilen igår men hittade inga pilar eller liknande, så fick chansa lite. Däcken var inte heller märkta med högerfram vänsterbal osv... | |
|
Hence84, Primacy HP har ingen bestämd rullriktning. Däcket är däremot asymmetriskt med en insida resp. utsida. Det skall finnas en märking "Outside" på däckets ena sida. Är bara däcket korrekt monterat på fälg så blir det per automatik rätt vid montering på bilen. mvh/ Anders |
|
| Tack för svaret AKN. Jo Outside märkningen såg jag så borde väl ha greppat konceptet egentligen, men nu blev det inte så den gången :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.