|
|
|
|---|---|
|
Har ett mycket enerverande problem som plötsligt uppkommit på min BMW 330i Touring -00 Bilen laddar ur sig all batteri om den står stilla mer än 1 dygn i garaget. Jag har köpt nytt batteri och låtit en bilverksta koppla in de åt mig. Sedan har dom även sök efter fel på den men då bilen stod hos dom drog den inge batteri enligt dom efter dom TROTT att de va fläkmotståndet som drog tjuvström och bytte de. Tyvärr var inte så fallet då bilen nu stått över helgen och var nu stendöd imorse då flickvännen skulle iväg. Finns de något lätt sätt att felsöka efter vad som drar ström i bilen ? eller har någon något tips av vad som drar ström ? De är absolut inga problem köra med bilen bara jag kör den exakt varje dag så den får ladda upp sig lite varje dag. Men står den stilla över 1 dygn är den helt stendöd. Jag kopplar då på c-tek laddare och provar ladda upp batteriet för att starta den i garaget. Men de brukar ta en väldigt lång tid ladda upp den så om jag flickvännen ska iväg med bilen så startar jag upp den med vår andra bil. Någon eller några som har något tips som jag kan kolla efter vad som drar ström. Jag har mätare för kolla en hel del grejor men de känns lite skumt att på bilverkstan där dom kopplade spänningsmätare på bilen så drog den inte ur någon ström alls och bilen startade på morgonen utan problem då jag hämtade bilen med Verkar som något drar ur strömmen ibland och ibland inte. Jag har även hört att de låter ett svagt surrande ljud bakom reglagen på klimatoranläggningen då jag stängt av bilen. de så att säga småknastrar lite i den om man sätter örat nära den vid växelspaken. TIPS???? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.