AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
17.348

Barnvagn i E91

Sida 4 av 5
Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Neej... inget franskt!
Vi tittade länge på VW Touran när vi växte ut vår 3-serie touring. Nu viker vi ihop oss i bruksåket V70N.

Gr8ride
Jag har haft en 1-serie som familjebil i 3 år och visst går det, men det är ganska påfrestande i längden. Min fru hade knappt plats för benen när hon satt bakom mig och framsätet framför barnstolen där min dotter satt var i det närmaste obrukbart. Vi åkte också på semester en vecka på Gotland en gång och fick utnyttja varenda kvadratmillimeter av bagageutrymmet för att få med packningen. Så nu har jag lessnat och köpt en Skoda Superb combi istället. Kanske lite overkill med så stor bil, men det känns bättre att köpa lite för stor bil än lite för liten. Köper man för stort är man ju i alla fall "framtidssäkrad" ifall omständigheterna skulle ändras och man behöver en större bil.
s6
23
s60761
325d E91 Touring -2009 såld
520d F10 sedan -2010 såld
330d E91 Touring -2011
Säger bara

Phil and Teds

Har vi haft sedan vår dotter föddes tills nu när hon är närmare 4 år och den är fortfarande klockren. Alla andra mammor var avundsjuka på att hon ex kunde lyfta med sig vår sovande bebis i det smidiga babyskyddet och ha bredvid henne när de var ute och åt mat. De andra mammorna hade sina bebisar i barnvagnarna en bit ifrån parkerade. Har gått i tuff terräng i skogen. Funkar grymt bra då tyngdpunkten är låg.

När vår dotter föddes hade ha vi en Corsa OPC och barnvagnen gick in utan problem. Min fru fick också en Corsa -08. Så vi hade två corsor och det var inga problem med semesterturer i en av dessa. Vi tyckte barnvagnen fungerade så bra och min brorson köpte en likadan barnvagn. Vi fick tom plats med dessa två Phil och Teds barnvagnar, tvåbarnstolar bak, två vuxna fram i en Opel corsa!!

Så en perfekt barnvagn för E90 och ruskigt smidig på alla andra vis Phil and Teds! Vi har förresten en till på g nu och den får åka samma vagn.
s6
23
s60761
325d E91 Touring -2009 såld
520d F10 sedan -2010 såld
330d E91 Touring -2011
Phil and Teds Classic och Cocoon
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Verdi: kunde inte sagt det bättre själv. "Men vem vill ha en E-klass???? Ett utomordentligt fånigt uttalande. Lustigt att världens mest anrika bilmärke inte duger åt en som kör runt i en vanlig, jävla 4-cylindrig BMW.
El
89
El Toro
320d E91
Ooooh, någon fick inte kaffe till bullen idag :-) -----> Dr Bilfåne :-)
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
En 320d kan ju vara en exklusivare bil än 325x beroende på utr och preferenser angående motorkaraktär Och tvärt om förstås. Visa respekt för andras val.

Visst är merca fint, men vissa modeller är trista
Vi ska köpa en E91 -08 på fredag och första ungen kommer i april. Vi har haft lite diskussioner angående storlek på bilen men kommit fram till att den antagligen räcker åt oss. Vi har redan köpt en Bugaboo Cameleon så det ska nog funka bra tror vi.
El
89
El Toro
320d E91
@ WoberT:
Vill ni inte köpa min E91:a istället? Den ligger iofs inte ute annons än men den är till salu :-)
320d-08 9800mil.
@El Toro

Allting beror på skick, utrustning och pris såklart :).
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Vi har klarat oss med 3-serie i 4 år nu sen snart 3år två barn nu snart 7 och 3år.
Har funkat tack vare att den äldre kunde åka framåtvänd när nr två kom.
Visst är det trångt och jag har många gånger varit nära att byta till större typ X3 eller E61. Men nu har vi snart tagit oss igenom barnvagnstiden så det blir troligen en 3-serie igen (E91).

Fördelen är ju billigare bil, lägre försäkring, lägre förbrukning och bättre prestanda samt icke att förglömma bättre plats runt bilen i garaget.
Kan tillägga att ett par gånger om året har vi varit på fjällsemester och det har till och med funkat med barnvagn ett år trots pjäxor och skidor i packningen (givetvis takbox också). Man blir duktig på att packa!
El
89
El Toro
320d E91
@WoberT:

Annonsen kommer ut ikväll eller imorgon förmiddag. Håll utkik bland 320d Tourings i göteborg :-)
@El Toro:

Är det den röda 320:n?
El
89
El Toro
320d E91
@WoberT.

Ja, det stämmer.
@El Toro: Ahh då vet jag, då kör jag nog på den jag tänkt från början. En 08 som gått 7000mil. Automat och hela M-sportpaketet för 195 000:-, svensksåld dessutom.
El
89
El Toro
320d E91
Igår var vi och testmonterde två Babyskydd. En i pass sätet fram och en bakom. Det funkar, man ska dock välja rätt model av Babyskydd. Frågan är om det går att soppa in även bakåtvända barnstolar. Dem såg lite större ut. vi testade inte det just igår eftersom damen i butiken var lite "stressad".
Så det finns en möjlighet att ha bilen kvar första nio månaderna i alla fall :-).
Barnvagnen plockas i tre delar och stoppas i bagaget, barnen får plats i skydden och resten i en takbox.
Ska försöka testa med barnstolar också i helgen.

@WoberT: Då är vår bil jämförelseviss rätt prissatt, den är också svensksåld. Lycka till. Det är ett bra val av bil.
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Takbox är guld värt...köpte mig en Thule Pacific 200 igår som lätt sväljer en barnvagn modell större (Emmaljunga City Cross). Bra att ha på långresan...och bagageutrymmet fritt för all annan packning.

/J.I.
Vi var och köpte bilen idag och är sjukt nöjda hittills.

[IMG]Länk
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Såg fin ut. Men ännu snyggare folkvagn i bakgrunden ; ).
@pew: Haha ja den va lite fräsig :). Står även en riktigt fin Porsche vid pumpen bredvid.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.