AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
17.347

Barnvagn i E91

Sida 3 av 5
Al
149
AlpineProphet
Passat Variant TDI170 DSG 4Motion -12 (i väntan på nästa BMW)
Kolla in Babyproffsens egna vagnar, de blir rätt kompakta och kostar inte en förmögenhet i inköp. Vi köpte en sittvagn med liggläge som har två mindre 360 graders hjul fram och två fasta bak som funkar superbt och blir riktigt kompakt...
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Folk blir medelålders tidigt numera, själv köpte vi E30 cab när vi fick barn. Gick kalas, ungen numera i övre tonåren och på väg ut ur boet.

En medelålders gubbjävel
El
89
El Toro
320d E91
Och vår underbara, bästa bil vi har haft, 320d E91 blev plötsligt för liten :-(
Tvillingar på ingång och dem planerar ploppa ut i Mars :-).
Det "gick" att köra hem nyköpta barnvagnen, en Emmaljunga Twin Nitro, när man har plockat bort liggdelen och hjulen. Men det är inget man vill göra ofta.
Ska vi ha Klaus ( ja han heter så) kvar så måste vi komplettera med takbox, OCH får pass airbagen fram bortkopplat. Det blir tufft det här.
Enda sättet att få in vagnen genom att bara fälla ihop den är att byta mot en Ford S-Max eller Citroen Grand Picasso eller Renault Grand Scenic eller liknande. Någon här som har erfarenhet av bra MPV-er? Vill inte ha amerikanskt.
Provade 5-Serien och det funkade inte heller. MB E-klass går bra, men vem vill ha en E-klass???? Hellre en Citroen :-)
Vi funderar även över att behålla BMW-n och komplettera med en äldre MPV. Men då klagar frugan över säkerhet och det kan man inte argumentera emot.
Angenämna bekymmer :-)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Volvo XC90 eller Mercedes R-klass(lång) är riktigt stora och fina bilar, som ligger i samma prisklass som en 320d.
Verdi
Vad är det för fel på E-klass? Måste väl vara bättre än en den föråldrade och sunkiga XC90?
El
89
El Toro
320d E91
Jag vet inte varför, men jag tilltalas inte av någon MB model öht. Troligtviss en smak sak bara.
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
En sån här då?

Länk

Mvh Martin
El
89
El Toro
320d E91
Ja, en Renault Espace skulle funka också... Just den i annonsen verkar vara prisvärd.
Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Jag skulle hellre adoptera bort mina barn än att tvingas köra en Renault Espace.
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
BMW 7-serie är ju stor. En bättre beg är inte så dyr heller. Det kör jag nog på om man får tre
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Jag skulle hellre köra en Trabant än att adoptera bort mina framtida barn...

Mvh Martin
ke
134
kevin320d
320D M. E91 2006
Skoda Superb, vilket bagage utrymme, men men det är ju en Skoda.

Mvh Kevin
El
89
El Toro
320d E91
:-) Ni är roliga, Trabant, adoptera bort .... :-)

Skoda Superb kan funka med, Det går även att få in tvillingvagnen i en Octavia kombi. Av vanliga kombil bilar "kan" man få in vagnen utan att plocka isär den i bitar i E-Klass, V70N, Vectra kombi, Octavia kombi.Men då finns det ingen mer plats för något annat. Oavsett vilken av dessa man väljer är man tvungen att komplettera med Takbox har vi kommit fram till.
Tanken med en högre bil, eller bil med högre sittställning är att det ska vara enkelt att lyfta in och ut babyskyddet och barnen. Man slipper böja sig och oftast har högbyggda bilar större dörröppningar också.
Fasiken vad gammal jag börjar låta :-)
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Håller med om tanken att ha en högre bil.
Lexusen är suverän på den punkten. Barnvagnen (emmaljunga city cross) får man in på längden i bagaget så man får även plats med bagage där :) Mycket bekvämt att kunna stå någorlunda rak när man skulle lyfta in babyskydd och nu när knodden ska in i barnstolen.
Kan ju dock bli lite knepigt kanske med en suv och bakbox, får man ha med sig en pall då?:)

//RX300-03 och framför allt: 323i e21!
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
En annan sak: Kolla in www.pramworld.co.uk om det ska köpas vagn. Vi köpte en Babyjogger City mini där. Kostade oss 3100 kr inkl frakt till dörren med DHL jämfört med 4900kr på Barnens hus. Helt klart värt en koll!

//RX300-03 och framför allt: 323i e21!
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Om man funderar mer på det franska utbudet så borde väl en sån här:

Länk

ha ett rejält bagage om man fäller de bakre stolarna?

Mvh Martin
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Är det inte också så att ovantående kan justera mittersta stolsraden i längsled?

Mvh Martin
ke
134
kevin320d
320D M. E91 2006
om du har dragkrok, köp släpvagn =) så är problemet löst
hihihi

Mvh Kevin
El
89
El Toro
320d E91
Efter noga övervägande baserat på teoretiskt fakta och provsittningar och mätningar kom vi fram till att Citroen Grand Picasso är bästa valet i MPV klassen.
Så i helgen bestämde vi oss för att provköra en. Vi vill ha en diesel, så det blev en diesel med semi automat låda. Diesel och manuell finns inte längre.
Jag måste säga att vi våda mådde smått dåligt efteråt. Bilen gungar fram och tillbaka som en färja i storm vid varje växling, den var så tråkig i övrigt också att vi till slut hittade oss själva sittandes i bilen på motorvägen, tysta och allmänt deprimerade, nästan. Så det blir aldrig en C4 Gr. Picasso för oss. Det är nästan så man kör på Kevin320d-s idé med släpvagn istället.
Verdi
Släpp MB-hatet och skaffa en E-klass. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.