|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Har sökt och hittat några trådar på detta tema, men de flesta är gamla och en stor andel av svaren går ut på att man ska köpa en 5-serie. Men nu är det E91 som gäller och barnvagn ska införskaffas. Var och kikade på vagnar för första gången igår och det verkade som färgen och märket var viktigaste säljargumenten för säljaren. Antar att det som vanligt finns bra erfarenheter på detta forum. Vilken vagn passar bäst till E91? | |
| Vi har Emmaljunga City Cross 2010 och det fungerar utmärkt, dock går det bara få in den från ett vinkel. | |
| En vinkel menar jag. Edit nån? :) | |
| Bugaboo cameleon passar utmärkt i E91:an. | |
| Kör med babybjörn så slipper du kånka på barnvagnen ;-) | |
|
Körde med BRIO Compact, och det va allt jag fick plats med. Störde mig som fan på att det inte fanns utrymme för något annat så det blev en E61 där jag får plats med både barnvagn och sulky "Riktiga män kör diesel" |
|
| Vi införskaffade en BRIO Happy igår. Den går in även den, men bara i en vinkel. Positivt är att den var väldigt lätt att fälla ihop. | |
|
Vi har en E91 och en BRIO SING. Fungerar väldigt bra tillsammans. Själva vagnen och sittdelen blir liten ihopfälld, lätt att lasta in/ur då vagnen blir som en "väska" med handtag.. Liggdelen är dock hård och tar sin plats, den använder man i och för sig inte så länge. Länk Vi hade tidigare en E61 men klarar E91 fungerar lika bra för oss. |
|
| (orka korrläsa mina inlägg...) | |
| Har en Urban Jungle, den är lite för lång för E91an egentligen, får ta väck hjulen, eller så får den ligga lite snett uppåt. Har även en sulky av märket Advanti, den kastar man bara in i bagaget :) | |
|
Jag hade samma problem nyligen, och letade och letade och letade och letade. Var nära att ta en Bugaboo Cameleon men det känns fånigt att lägga >10 papp på en barnvagn, som ändå inte uppfyllde alla krav. Börjar kännas lite ålderdomlig i konstruktionen faktiskt. Recaro Babyzen såg klart intressant ut, med smarta lösningar, men fanns inte att köpa för en månad sedan när vi handlade. Till slut blev det en BabyStyle Oyster från UK (Babyboom2000 webshop). Otroligt kompakt ihopfälld, bra pris och dessutom extremt enkel att fälla ihop. Bugaboo, släng dig i väggen! Chassit med hjul är ynka 75x55x40 (lxbxh), jag mätte precis. Går förstås att fälla ihop med sittdel, tror både framåt och bakåtvänt, och den blir inte mycket större, men den ligger undanstoppad så jag ids inte mäta. Vunnit diverse tester i UK, och så här långt har jag inte hittat några direkta fel med den. Förutom att den inte är någon terrängvagn direkt, rätt så små hjul och ganska hård fjädring, passar bäst i stan. Och hur hållbarheten är på sikt får man väl se... Så vi kommer nog att köpa en beggad slit och släng stridsvagn à la Emmaljunga/Brio/Teutonia också för att ha på promenader kring hemmet. Dottern är bara en vecka gammal så vi har inte hunnit utvärdera alla behov ännu :) Just det, liggkorgen är väl inte den största heller, ca 85 cm lång, men då går den ju å andra sidan in i bilen den med. En annan praktisk grej är att Britax babyskydd går att klicka i UTAN adapters. |
|
| Köp brio GO, du kommer inte ångra dig. Tar inte mkt plats och är jävligt cool :) | |
|
Fotnot: Jag betalade ca 7500 kr för rubbet. Vagn, liggkorg, åkpåse, skötväska, och Britax värstingstol inkl Isofixbas, frakt hem till dörren. Regnskydd till både korg och sittdel ingår, samt inbyggt myggnät/UV-skydd till sittdelen. Ajvar: Jag kollade förstås på Brio Go också, den är snygg, känns välbyggd (bättre än Sing). Blir dock inte riktigt lika kompakt som Oystern, den är större både på bredden och höjden. Handtaget sticker dessutom upp så pass att jag tror inte man kan få in den på tvären längst bak under insynsskyddet. Dessutom blev den betydligt dyrare, man landar nog på runt 12 papp med allt, inkl babyskydd. Båda vagnarna har samma stuk på hjul = rena cityvagnar. |
|
|
Ajvar, hur funkar det med barnvagn & E90? Jag är så jävla trött på att alla tjatar om att man måste ha en kombi... jag vill inte! |
|
|
Bytte från E91 till E61 för att vi tröttnade på att det blev i princip fullt när barnvagnen väl packats in. Vi har en bugaboo. Visst går det, inga problem men sen är det typ stopp. |
|
|
joxgbg: det är bara att ge med sig till slut =) Men E91 335:an är underbar på alla sätt, trots allt. Anders S: hur menar du nu? jag håller med om att en E61 är (mycket) större, men en cameleon går att stuva in alldeles förträffligt i bakluckan. Liggdelen kan ta en del plats, men den går också att platta ihop, och om man tar av hjulen så tar inte chassit någon vidare plats heller. Men om du talar om att ta med 4 pers plus barnvagn plus allas packning, ja då blir det värre, men det hade det varit utan barnvagn också ;) |
|
| Får väl testa och se hur det går, annars blir det till att köpa en M5 E61! | |
|
Egentligen är det ju dagens I-landsproblem... När jag var liten bebis åkte hela familjen (far, mor och tre ungar på 10, 8 och 1 år) på bilsemester i en liten Fiat 1500 Sedan. Med tält! En E91 vore som att ha en finlandsfärja till förfogande :) Fast på den tiden kunde ju ungarna iofs sitta obältade i baksätet bland kuddar och täcken, utan bilstolar som tar plats. |
|
| Glömt bifoga länk till vår vagn (redigeringsfunktion, hallå?): Länk | |
|
Anders S.// Man kan faktikst lasta grejer på barnvagnen när den är på plats, och några matkassar går även in vid sidorna av barnvagnen. :) |
|
| joxgbg det funkar hur bra som helst. Lite mek blir det men det funkar iaf :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.