|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har jobbiga fel som jag måste åtgärda nu när regnet börjar komma. Problem1: Åtgärd: Bond lagning. Bakrutetorkare och spolning: Nån klubba har tabbat sig med bakluckan nån gång. Kan bara köra bakrutetorkaren om jag kör spolning bak också (Varför kommer vi till sen) Och spolningen är kass, slangen måste ligga nånstans i bakluckan, det rinner lite INNE i bakrutan. (Bara små rinningar) Resten ligger där nånstans. Jag har provat riva isär o fixa men reder inte ut det. Därför vill ja veta hur jag kan koppla BORT spolningen bak, så jag kan köra bakrutetorkaren. Problem2: Åtgärd: Okänd. Om lyckas, behövs ingen åtgärd problem1. Antar att mitt spakställ är "glappt" Jag kan inte ställa intervallen på torkarna fram som man ska. Obs at bakorkaren inte går på första läget, utan måste ha spolning. Ställer jag på första läget, blir det andra (den går fort alltså) Osv. Ibland verkar det funka som de ska någelunda, dock inte riktigt som d ska. Ojämt. Kan det även vara relät? Vart sitter det relät? jag har sökt länge men hittar inte trots många trådar. tänkte byta det först. Uppskattar hjälp, detta är ett mycke frustrerande fel. Specielt när BMW har så jävla bra inställningsmöjligheter på intervallen. | |
| Snälla ingen som vet var relät sitter till torkarna fram? | |
|
Reläet sitter i E-boxen, under höger kupéluftfilter i motorrummet. Ljusbrun reläkåpa, sitter i framkant inne i boxen. FP |
|
|
Tack för svar =) Jag har nog luskat ut att det är spakstället tror ja. Om jag drar fram spaken, alltså sätter på torkaren bak, så går intervallen nästan som den ska, kan gå lite ojämt ibland. Bara byta spakställ tror ni? eller kanske går o fixa. Måste riva o kolla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.