AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.486

Får mörk nyans vid lackering av E39 Titansilbermetallic 354

Visa användare
42
Crave
528i-96
Hej!

Jag köpte nyligen en Bmw E39 -01. Lacken på bilen är Titansilbermetallic 354. Hittade ett penslat stenskott som pga av dåligt lagning blivit större, 1*3 cm. Placerat 10 cm bakom vänster bakhjul mellan kofångare och bakskärm. Fick plåcka bort kofångare för att slipa rent och komma åt ordentligt. Lade sedan på primer, spackel och primer igen. Slipade noga för att sedan ta 1200 våtslip. Len som en barnrumpa och lagningen är nu större än skadan från början var(ca 4*6 cm. Torkade lätt av med aceton väntade lite och började sedan lacka 8 lager med 15 min mellanrum. Färgen blandade dom till hos den lokala lackhandlaren efter att ha kollat med 4 provlappar mot min lack specifikt för Bmw original lack 354. Lacken är enkomponents. Att få lokalen där bilen står varmare än 17 grader har tyvärr inte varit möjligt, har dock haft en bygglampa på 1,5 meters avstånd.

Problemet: lacken har torkat men är fortfarande för mörk i nyansen mot bilens originallack. Kan omöjligt få en snygg övergång som det ser ut nu. Har ej haft på klarlacken då den är tvåkomponent och förbrukas efter 8 tim efter aktivering. Och klarlacken gör väl knappast lacken ljusare?

hur rättar jag till detta smidigast? Att reklamera lacken hos företaget känns inte ok om jag själv nu har gjort fel, har ingen tidigare erfarenhet av lackering. Har kollat hos lackfirmor i norra Kalmar län och dem alla har fullt upp in i maj.

Tack på förhand
Här kan du kanske få mer hjälp!? Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.