|
|
|
|---|---|
| Hej! Tog ut min nyinköpta m5 e39 på en första riktiga provtur i veckan,Den gick kanon första halvtimman , Sen när man drog på på 3an / 4an vid ca 5700 varv klipper den av o går på 4 cylindrar typ limp home läge!Stänger man av den o startar igen går den på 8 igen men känns lite klenare!o luktar lite krut typ! Tog in den på Bmw o dom kopplade upp den Ej några felkoder endast misständningar på1,3,5,6ans cylindrar med frånkoppling som följd,Dom trodde tändspolar eftersom kamaxelgivare bytt tidigare på bmw göteborg,Bytte alla 8 tändSpolar+Stift,Felet kom igen,Frånkoppling flertal cylindrar vid 5740 varv,inga felkoder,Skickar detta till bmw Stockholm som säger byt Luftmassemätare,Ska nu byta dom på torsdag,Hoppas det är dessa,Då bilen är kanonfin 1 ägare född -32 o bara gått 4000 mil svensksåld,ps nån som har tips? m.v.h. Urban | |
NeZaN |
Låter inte som en billig historia iaf! Tråkigt då du köpte en riktigt fräsch bil! Men det är säkert LMM om BMW säger det. Jag åkte på Tändspolebyte på min X5:a då den misstände på cyl. 6 och 8. Inte samma motor iofs men vet ju kostnaderna på ett ungefär. Vad kostade tändspolarna och LMM's? Kul att jämföra. Kul att du sköter om bilen iaf. Keep it up! |
| Hej ! Ej säker på priset än då de bytt saker som ej varit fel på,Luftmassemätarna går på garantin ! | |
|
Luftmassemätare = 3500:- / st hos BMW Tändspole = 820:- / st om jag inte minns fel |
|
|
Rätt säker på att det är LMM. Jag har haft precis samma fel på min M5 och det gick inte att få fram via felkoder. LMM har en tendens att oxidera och bli dåliga om bilen står längre perioder. Den kommer nog gå som en klocka igen när du fått dit de nya. Är du snål / fattig finns det instruktioner på nätet om hur man rengör dem själv. |
|
| Hoppas du har rätt Rennwagen! Jag får båda LMM på Garantin ! Bilen är nästan som ny,Den har ju ej gått mer än 2-300 mil per år,Ska bli kul o se på torsdag efter dom bytt dom o se hur bilen går,Tack för ditt svar m.v.h Ubbe.J | |
NeZaN |
Linol det är inte sån himla skillnad från X5:an ändå. 569:- st för spolarna på BMW för min. |
|
Hej Bmw vänner ! Det var Lmm som var problemet! Bilen går nu som ett skott Jämt o fint över hela registret,Känns som det blivit typ 50 hk till,Nu ska det bli många sköna mil med min pärla.Ha det |
|
|
Kul att höra!! nu är de bar å åk! :D får man fråga vad du fick ge för bilen? för många fräscha e39 m5 me 4k mil på mätarn finns det ju inte precis :P |
|
| Köpte min med 4600 mil på mätaren och den kostade lite mer än snittet av samma årsmodell. Tror dom begärde 219 för bilen som det handlar om i tråden när den var till salu hos handlaren. | |
| En bil med så lite mil o 1 brukare + Svensksåld är i mina ögon värd varenda spänn,Då jag är Bmw entusiast ut i fingerspetsarna så är jag Supernöjd att jag hittade denna underbara kärra,Min 24 Bmw!!! varav 17 nya! Så det har blivit många underbara mil med dessa fantastiska Bilar. Ps köpte min första Bmw när jag var 19 år, En 323i- av 1982 års modell en jättekul bil på den tiden.Då räckte 143hk länge, Idag reagerar man ju inte om det ej är typ 500hk Så är det med det Ha det så bra m.v.h Ubbe.J | |
| Jag sa ju att den kommer att gå som en klocka när du bytt dem!! Grattis!! Nu är våren här och snart är gruset borta. Have fun!! | |
NeZaN |
ubbe.j Du får komma på M-Run 4 Juni så man får skåda pärlan! /NeZaN |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.