|
|
|
|---|---|
|
Hej Brukar kolla in annonser på E38 bilar, såg denna en BMW 740i -00. Länk Tyckte den inte såg faceliftad ut och gjorde en sökning på Transportstyrelsen och fick fram detta. Privatimport:Ja I trafik första gången i utlandet: 1999-08-09 Gick då till Realoem och slog in sista 7 siffrorna i chassinr och fick fram att den är tillverkad i Maj-94 Länk Hur går det ihop? Mvh | |
|
Vissa "lyxbilar" kan ha stått hos tillverkaren i lager eller på utställning. Har själv råkat ut för detta då jag 2007 bytte till mig en MB CL500 och endast gick på första reg datum för att kolla hur gammal den var. Det visade sig senare att det inte var en 2005-a som jag trodde av första reg datumet, utan det var en 2002. Den var tillverkad under 2002 men stått osåld i tre år hos Mercedes Tyskland. Antagligen för att den saknade navi, som ju är ett "måste" på en sån bil. Fick ta till en advokat och häva köpet och få tillbaka bilen jag sålt osv. Rätt jobbigt. Därför kollar jag ALLTID tillverkningsmånad numera. Såg likadant i höstas när jag sökte M5 i Tyskland. Hittade en 2009-a som jag trodde, som låg bra till i pris, men när jag fick specen så hade den tillverkningsmånad maj 07 vill jag minnas. Tror den finns till salu ännu på Mobile hos Automobile Individual. Jag tror det är denna Länk /Anders |
|
| Man undrar ju om säljaren vet att bilen är sen -94. Tråkig överraskning... | |
|
kan lova att det inte är kul när man upptäcker sånt. Själv fick jag veta det då jag försökte byta bort mercan på en bilfirma som hade tillgång till Mercedes dator i tyskland och han blev skitförbannad för han trodde jag försökte blåsa han på tre års modeller. Varken jag eller han som ägde bilen hade en aning om detta och det var nog importören som blåst honom. Det jobbiga är ju att det stod fordonsår 2005 hos Transportstyrelsen /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.