AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
732

Dörrhantag e46 trasigt.

an
33
angr77
320 Coupé - 02
X5 3.0iA - 05
118d Coupé - 11
Tjenis.

En liten fråga. Har ett dörrhantag (yttre på förarsidan) på e46 Coupé-02 som lagt av. Går fint och öppna inne ifrån och centrallåset funger också perfekt. Använder man nyckel från utsidan så fungerar det inte heller. (Lyftbygeln lyfter inte i något läge)

Vad tror ni? ÄR det bara och lämna in för låshusbyte som vanligt...á 3700:-?? Eller kan det vara blecket från dörrhantaget som är knas??

Hälsningar

Anders
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Jag har haft samma problem.
Det kan vara hållaren till wiren som gått sönder, effekten blir att wiren rör på sig och att det inte blir något moment till lås mekanismen.
Jag låste fast wiren med ett buntband.
Länk

/Anders
an
33
angr77
320 Coupé - 02
X5 3.0iA - 05
118d Coupé - 11
Aha! Fick du plocka isär dörren (innefrån)..lyfta dörrpanelen för att komma åt detta vajerfäste?

Hälsningar

Anders
an
33
angr77
320 Coupé - 02
X5 3.0iA - 05
118d Coupé - 11
Såg länken...nu fattar jag...Det är innefrpn som gäller. Japp detta blir spännande och se om det är det!
an
33
angr77
320 Coupé - 02
X5 3.0iA - 05
118d Coupé - 11
Fixat!! Det var exakt som du sade Anders, plastvajerfästet var trasigt. Men fasen vad tufft. Om man inte är utrustad med grymt tålamod, så är detta mycket svårt fixa då vajern sitter så otillgängligt till. (Bakom bilrutan i hörnet av dörren) Det svåra är att få runt buntbandet på rätt ställe och innan dess få dit vajern i sitt ursprungliga läge...innan man drar åt buntbandet. En bra ficklampa och gärna en spegel är ett måste för att få dit buntbandet och sätta vajern i sin ursprungsposition. Höll på och skriva in mig på hem innan jag fick dit skiten. Men det är grym känsla när jag testade öppna dörren och patchen fungerade!! Klick och TACKARRR!!!

An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Hallå!
Fasen vad bra!
Jo, det är ett grymt meck, jäkla pilligt, tyvärr kräver det fokus, massor, så man måste vara helt nykter och kan inte döva den där frustratationen med alkohol :-)
Men efter det där mecket så måste man fira med en bra flaska bubbel.
Bra gjort!
Bortsett från att det ger en tillfredsställelse att klara av en sån där grej så har du sparat några tusenlappar och vet nu hur man gör när den andra dörren går sönder :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.