|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har haft detta mystiska ljud ett tag nu, det knackar eller slår när man bromsar. Det konstigaste är att det bara är ibland. vissa dagar låter det inte alls och ibland låter det vid varje inbromsning. Jag har funderat på om det är skit på någon skiva, men icke. Eller att någon av skivorna blivit sned men det är inga vibrationer eller liknande vid inbromsning. hade loss höger bakdäck för det låter som det är där ifrån och såg att slitagevarnaren var lös, och tänkte att den har legat och slagit. satte fast den igen och ljudet var borta och jag trodde att det var löst. men efter 20 min körning med ett flertal inbromsningar så bromsar jag igen och ljudet är tillbaka. Någon som har någon idé på vad det kan vara? skall skruva loss alla däcken i morgon och kolla men som sagt några tips mottages gärna! //F | |
|
Är det flera knackningar efter varandra eller bara en knackning per inbromsning? Om det är det senare och bara uppstår vid ungefär halv tank upplever jag samma fenomen själv. Skall tydligen vara fullt normalt och komma från bränsletanken. Tror det är en bränslemätare eller nåt sånt som ger ifrån sig knackningen. |
|
| Nej detta är flera knackningar i rad, och det låter inte normalt :) Men det andra du beskriver förekommer också, men detta hör börjat nu de senaste månaderna. | |
|
Felet är idag hittat och åtgärdat! skruvade av höger däck bak och kollade skivan, inget fel. tänkte då får jag väl skruva av oket för att se om det är något smuts eller någon sten där. så fram med skiftnyckeln, men var är skruven på baksidan?? bara en av två fanns där, titta där har vi problemet. Men hur kan det ha blivit så här? oket satt löst och har således slagit i när man bromsat. Har bara haft inne den på BMW för service mm så antingen har skruven hoppat ur av sig själv eller så har någon på BMW klantat till sig! Blir att ringa upp till BMW i morgon för att se vad dem har att säga om detta. dem kan ju i alla fall bjuda på en ny givare till bromsklossarna som behöver bytas pga att en metall klämma är borta, säkerligen på grund av att oket suttit löst. |
|
| När en skruv tappar klämkraft så kan den lätt lossna. Att den tappar det kan bero på en massa olika saker, för hård eller för löst dragen, skit på fel ställe, ofullkomligheter eller fabrikationsfel i anläggningsytorna, mm. och så ibland hittar man inget och skyller på otur.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.