AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.646

Växellåda 320d?

sp
63
speedy83
BMW 320d
Pugg 206 Gti
Honda Civic VTI
Volvo 740
Hej,

Jag har köpt mig en 320d -08 som är riktgit trevlig måste jag säga!

Men jag har lite funderingar över vxl lådan vad gäller 4:ans växel, tycker den kan vara lite tjurig att få i och undrar då om det är "normalt" att det är så eller om det är något man borde kolla upp?

Det är ju så att lådan som helhet är något helt annat mot vad man är van vid och kräver lite mer precision men just fyran är extra svår..

Så vad tror ni?
sp
63
speedy83
BMW 320d
Pugg 206 Gti
Honda Civic VTI
Volvo 740
Är det ingen här som kör manuell diesel?

Glömde också tillägga att det är en M knopp vilket kanske gör att "hävstångseffekten" blir mindre vid växling och att det främst rör sig om nedväxling.
Verdi
Jag har en manuell med M-spak och jag har inga problem med någon växel. Sen är ju lådan lite fastare än en vanlig sladderspak. Men det tycker jag bara är positivt.
To
1
Touring_80
320d Touring-08
Tjenare.

Har en 320d Touring 08 med liknande "egenskaper" som din. Min är lite kärvig mellan ettan och tvåan och när jag står på tomgång vibrerar spaken en hel del. Nu har jag inte kört BMW tidigare, bara Volvo, och har inte upplevt vibrationer på det viset tidigare i växelspaken. Ringde BMW i Malmö och de menade att den är lite skakig på dieseln. Ska in på service nästa vecka, får se om det är något speciellt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.