|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har något slags elfel på min 540i e34 -93. När jag använder blinkersen så slocknar instrumenteringen som visar hastighet mm och mittenkonsollen blinkar i takt med blinkersen. Känns som att det blir strömbortfall på grund av blinkningen men varför? Har märkt att ljuskontaktern som man justerar styrkan på instrumenteringen är lite konstig, men frågan är kan det vara den som ställer till med allt? När man skruvar den till max så kan det ibland bli bra ljus samtidigt som det ibland blir lite halvdålig styrka. Har även råkat ut för att hela instrumenteringen slocknar, knackade då lite försiktigt på den och då hoppade det igång igen. Jag har även råkat ut för att originalstereon börjar blinka blått och slutar spela, har då tryckt på knappen längst upp till vänster, kommer inte ihåg vad det står på den och då har det slutat blinka och den har gått tillbaka till vanligt läge, dock så tappar den vilken radiostation har lyssnar på. Någon som har några idéer att dela mig sig till en nybliven BMW ägare? Tack på förhand. MVH Simon | |
| Sök på flimrande instrumentbelysning, jag hade (har?) samma fel, minns inte om vi kom fram till något 100% igt. | |
|
Säkring nr 3 är samma för blinkers och instrumentbelysning. Kolla at den är ok samt ev oxid på säkringens "ben". Ta lös reostaten ur panelen med kablarna kvar. Testa att slå på tändningen och på parkeringslyset, mät upp spänningen på inkommade kabel till reostaten. Mät spänningen på utgående från reostaten, bör vara 7-12 V beroende på inställning. Mät på inkommade kabel och slå på blinkers, mät även på utgående. Vad händer? Jag kan tänka mig att du har ett jordningsfel. Leta efter elscheman här Länk och här Länk. //Göran |
|
| Kändes inte som att det kom fram nåt konkret svar direkt, men tack för tipset. Hur blir det om man provar att koppla bort dimmern, för att testa den? Går det att koppla förbi den? Är det vanligt att något annat går sönder? Lödningar i instrumenteringen, relän eller liknande? | |
| ok, tack så mycket. Det ska jag testa! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.