|
|
|
|---|---|
|
Tjena! har fått ett problem, gängorna på oljepluggen å i tråget är slut. tänkte skulle dra dit ett nytt tråg eller ett bättre beg. hur ska göra.. vill gärna ha tips å råd.. MVH Malle | |
zcooter |
Antingen byeter du, eller plockar ner tråget o får ut pluggen på något sätt o sätter dit ny plugg. www.e34m5.se I det forumet kanske det finns en som har ett liggandes |
| ok. tack men behöver man lufta motorn.? | |
|
Inte lufta, men lyfta kanske......;) Du behöver lyfta motorn 5-10 cm alternativt (eller både och, kommer inte riktigt ihåg) sänka framvagnen. Oljepumpen tar i tråget när man tar ut det annars. |
|
| Finns de inge insatsgänga som passar? | |
| ok. gängorna värkar var slut. men kan varken skruva ut den eller in den.. | |
|
Bara du får ur pluggen så kan du ju borra upp hålet någon millimeter och göra nya gängor, räcker ju att gå upp en storlek. Dock 2 saker du behöver tänka lite extra på. kontrollera innan så det finns tillräckligt mycket gods runt det befintliga hålet, samt att du ser till att borra rakt i det gamla hålet, gör du det nya hålet snett så kommer inte kopparbrickan att kunna täta. Det är mycket enklare än vad det låter. När du är klar så sätt inte tillbaka pluggen föräns du har sköljt ur oljetråget, detta görs enklast genom att låta olje pluggen vara borta, häll i ett par liter diesel och låt detta rinna rakt igenom, avsluta med att på samma sätt skölja ur med någon billig olja, t.ex. Biltemas billigaste 4 litersdunk. Sätt tlllbaka oljepluggen och fyll i rekommenderad olja ! |
|
|
hej igen. nu har jag fått hem ett nytt oljetråg, men får inte den de gamla tråget. har plockat den rätt mycket där under men såg att framvagnen var svetsad 1,5cm ungefär. hur ska jag göra. måste jag släppa på båda motorfästen.? Mvh Malle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.