AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.720

Skäligt pris M3 renoveringsobjekt

He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Tjena!

Vad tycker ni vore skäligt att betala för t.ex. denna?

Länk

Det jag är ute efter är en billig M3 med vilket fel som helst utom grova lackskador/rost. Den här hade ju en liten "lackskada" på bakluckan men det borde vara lätt ordnat :)
gO
1.407
gOry
335i Touring
När du säger så, så antar jag du vet vad de kan innebära för jobb med lagerhaveri?
I värsta fall får du slipa om veven med allt vad de innebär.
Spisen måste ur, tömma ac, kyl, osv.

Personligen skulle jag inte köpt objektet med tanke på antalet doftgranat som hänger i backspegeln :)
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Jag vill ju köpa en för att renovera, så att plocka ur och riva motorn är inte ett problem. :) Det är mest "värdet" jag är intresserad av, självklart betalar jag inte 60 000 för den där :)
zcooter
Eftersom du har en Alpina -00 så är det väl att "gå tillbaka" bilparksmässigt, lägg pengar på Alpinan eller välj annat objekt som ger dig bättre körupplevelser än Alpinan du har idag. Tycker ju jag då men men, får du den till "vrakpris" så slåtill
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Gå tillbaka och gå tillbaka, jag kommer såklart inte sälja alpinan för att köpa en halvfärdig m3 e36, utöka skulle jag vilja kalla det! :)

Det enda jag undrar är hur mycket ett sånt där objekt kan vara värt. 60 000 kan man ju nästan få ett körklart objekt för.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Han skriver ju att han inte är i behov av pengar, och det tolkar jag som att även ett rejält skambud är välkommet, bara han blir av med skrotet.
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Eller så kan man tolka det som att han inte har brottom att sälja då han inte har något behov av pengarna just nu. och däför kan vänta på det "rätta" budet.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Självklart kan du ha rätt Tobba, men jag tycker alltid att det det ser lite märkligt ut när man avslutar en annons med att man inte vill ha pengar, utan att tala om vad man vill ha i stället.
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

jag kopplar med men en som såldes förra året i norrland, Som också hade rasad motor, gått ungefär lika mycket o gul också

Den såldes för 32,000kr
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Det man ska veta är att ska man renovera ja säkert alla m varianter är att det absolut inte är billigt. En m3 med lagerras är väl det sista jag skulle köpa.
Skriver även att du är intresserad av värdet. Tror aldrig du skulle gå plus på tex en m3 med lagerras. Då krävs nog sjukt låga mil och full historik.

/Mugellorot

Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Man kan ju köpa i England och bygga om den till vänsterstyrd.
Länk
Donator bilar finns det ju gått om för de mesta delarna man behöver.
//Lars
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Hej och tack för alla svar! Jo 30-35 skulle jag nog kunna betala, då har man 30 000 kvar att renovera för innan man är uppe på priset av en vanlig bil.

Mitt mål med att köpa ett vrak är inte att köpa-laga-sälja eller köpa skrot för att komma billigt undan, det handlar mest om att jag tycker det skulle vara kul att renovera upp en bil. Har dessutom inte skruvat så mycket med bilmotorer förut (dock renoverat en del cross/enduromotorer) så det vore kul erfarenhet.

Som sagt, jag vill inte ha ekonomisk rådgivning eller tankar om vad som är rätt eller fel att göra. Undrar mest om någon har en känsla för hur mycket _t.ex._ Länk skulle kunna vara värd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.