AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.188

bmw m5 e39 trim?

Ni
3
NiklasSimonsson
Bmw M5 e39 -00
Tja, vill få ut mer pollar i min Bmw m5 e39.
Någon som vet nå sidor? gärna billigt men bra :b (så mycke hästar som möjligt)
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Överladdning eller sugtrimmning?

///Jörgen

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Finns egentligen bara två sätt, supersprint avgas som ska ge 25-30 hk kostar lika många laxar eller kompressor från ess tuning som ska ge 125 hk och kostar 7495 dollar eller 150 hk som kostar 8495 dollar.

Mvh. Richard
CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
Om du vill ha ett högflödes avgasystem + racekattar så lär Ferrita eller Simons kunna hjälpa dig med en installation. och det lär ju knappas gå på 53 000kr.
skulle tippa på att material plus kattar går på ca 10-15 000kr.

Håller på att bygga ett avgassystem till farsans Porsche 928 GTS och det är ett dubbelt 2,5" system med fyra dämpare allt i rostfritt ca 6000kr plus två 3" racekattar 3000kr.
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

original grenröret som är framtaget för 540 är ju bara att kasta om man vill ha ut effekt. tyvärr så ligger bra exktraktorgrenrör på ca 20000kr

///Jörgen

som jorgen säger... dessa standard grenrör är på pricken samma skit som sitter original på 540. skulle tro det räcker att byta dessa + mappning så går du plus 30-40 ärliga hk minst. du kommer förstå vad jag menar när du ser de med egna ögon.
Ni
3
NiklasSimonsson
Bmw M5 e39 -00
Hm jag har ingen aning om vad man ska göra alltså :b
Kompressor hade varit jävligt roligt.. men de kostar ju en slant..
Om man skulle sätta en kompressor, är de nå annat man åker på att byta isf?

Har en polare som är duktig på att göra avgassystem..
men de kostar väl en del om man ska ha hela vägen..
Har funderat på att skita i att jaga hästar å bara försöka få ett snuskigt ljud..

ty för hjälpen iaf.. om någon har nå sidor där dom säljer delar så man kan bygga ett eget så länka gärna.. gärna svenskt om de finns :b
Har försökt hitta men har inte gått så bra :b

Simons rostfria rör samt Magnaflow's ljuddämpare är en riktigt fin kombination :) xpipe är ett måste. eller.. behåll originalet och montera avgasspjäll. Länk Länk
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Om du råkar vinna på lotto, och ha all mektid i världen, är det bara att shoppa loss! :)

ESS Kompressorkit Länk ~ 95 000
Grenrör Länk ~ 13 000
Ställbara stötdämpare ~ 20 000
Vassare koppling ~ 5-7 000 (Finns bra skit på ebay.de)
Avgassystem ~ 15-20 000
Ja sen har vi ju det där med besiktningen. Avgassystem är väl lungt men så fort du drar på en kompressor eller dylik mod så får bilen inte framföras på allmän väg... rent tekniskt altså. Kan bli en dyr historia förutom mod kostnaden om du smäller.
Angående avgas spjäll så monterade jag såna på min Mustang. Då kan man låta då man vill och smyga med org ljud när man känner för det.
Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Kompressor is the way. + headers/avgas.
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Läste senast igår om att besiktningen inte var allt för kinkig på kompressor, om man hakar av remmen. Försäkringsbolag+Olycka+Rem påkopplad är ju en annan fråga :)
Hexagon: ja, eller så beställer man ESS kitet direkt från de själva så slipper man den höga kostnaden?
grenrören var ju inte så farligt dyra. verkar som ett bra alternativ om man inte orkar snida ihop ett eget.
avgassystem bygger ju kompisen, så du kan dra bort 10.000kr i din beräkning.
kanske skulle åka o fråga de som jobbar på bes först? istället för o skapa ev felaktiga rykten på nätet...
Decerto: stiligt.
hur pass länge/mycket har du kört med dessa monterade, o har de hållt tätt hela tiden? jag är lite skeptisk ang hållbarheten. vad tror du om det?
tiasz: Tackar. Dom håller inte 100% tätt därför måste jag montera bort spjällen och dit med en platta vid besiktning. Men det är inget du märker vid körning.
Decerto: ok där ser man :/ vart var det du köpte dessa? tänkte att det kanske finns andra fabrikat som funkar bättre.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Jag har Racing Dynamics "gamla" 4-1 ser att dom också gått över till 4-2 nu (som Supersprint har) tror det är svårt att komma ner till 13k för dom dock.
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Vad tror panelen om de Schmiedmann grenrören för 12565 kr som Hexagon länkade till? Om man bara byter dom och eventuellt en mappning efter det så känns det som ett prisvärt alternativ. Säg 30 hk utan mappning för 13000 inkl packningar? Det är i så fall bara 433 kr/hk :)

Mvh. Richard
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Har svårt att tro på att det trillar fram 30hp ur hatten med bara grenrörsbytet
men lägg till racekattar och en mappning så är du där - priset har dock gått upp en smula eller två.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.