AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
869

Hur ser en tändplatta till en 540 e39 ut?

Pl
24
Plutte
BMW540iA Sedan E39 -99
Jag fick veta att jag skulle köpa en ny tändplatta till min 540 och gjorde så, men när jag kom hem så står det "kontakt" på förpackningen. Verkstadskillen sa att den sitter med 2 skruvar, så den är lätt att byta. Jag har inte fått fatt i nån verkstadsgubbe nu då jag slutar sent och den här kontakten sitter inte fast med skruvar utan är en kontakt som det står på asken och är blaskigt vit till färgen som lika delar mjölk och vatten. Har reservdelskillen gett mig fel del?
Pl
24
Plutte
BMW540iA Sedan E39 -99
Problemet är löst.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Men berätta då, tänk inte bara på dig själv, utan dela med dig! Det kan ju vara bra för oss andra 540-ägare att veta.
Pl
24
Plutte
BMW540iA Sedan E39 -99
Han menade att kontakthållaren sitter med 2 skruvar och tja vad han menade med tändplatta vet jag inte men det är en kontakt och det är bara att dra loss den från hållaren och sätta i den nya. Jo, mitt problem var att allting på ratten sluta funka och då sa han att det nog är tändplattan, men det är en kontakt och det är den man vrider runt när man vrider på nykeln så den sitter rakt in från nykeln sett, på vänster sida om ratten. Nu är den bytt och allt funkar.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Aha, det var den du menade.

Den som sitter ihop med tändningslåset alltså? Vad var symptomen? Var hela bilen död eller bara delvis?
Pl
24
Plutte
BMW540iA Sedan E39 -99
Det var bara knapparna på ratten som inte funka, volym, farthållare etc.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.