|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla. Sitter och tittar lite på 330 ci E46 med M-Paket med inte allt för många mil på mätaren (upp till 16k). Vill ha en kul andra/sommar bil :) Men vad är vettigt pris att betala för en sådan? Denna verkar ju vara ute och cykla tycker jag: Länk Skrapad dörr och kanstötta fälgar m.m Denna verkar mer rätt i pris: Länk Kanske till och med billig... eller? Denna verkar fin men dyr tycker jag: Länk känns dyrt för en 3-serie som är 9 år gammal. Har sett priser ända upp till 180-190 för 04:or 330 ci E46. Det är ju förstås fantasipriser. Jätte svårt med så varierande priser. Men vad är en rimlig nivå? | |
| Den andra hade dessutom passerat 17.000 mil. DYRT! | |
| Priset på den andra beror nog på att den är högerstyrd. | |
|
Aha...det såga jag nu också. Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
|
Varför tycker du att den första 330 som Du länkade,tycker är ute o cyklar? Bilen verkar vara fin förutom dom felen han nämde. |
|
|
Kantstötta fälgar betyder att man vart emot lite här och där (dålig förare). Vilket betyder att fler saker i framvagnen kan ha tagit stryk. Skavet på dörren är inte kul. Sådant fixar man innan försäljning på en sådan fin bil tycker jag. Stenskott är ju standard på en beg bil. Men låter som han har mycket på denna. Verkar inte bra skött riktigt. Så därför tycker jag han begär på tok för mycket. Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
|
Den första bilen har SMG lådan, dvs en sekventiell historia som inte var någon riktig höjdare. Den blev först OK i och med SMGII som kom på senare M3. Att 18-rymmare är kantstötta är inget ovanligt och absolut inget med hur dåligt skött resten av bilen är. Snarare tycker jag det är ett tecken på seriösitet att skriva ut skavanker. En fälgrenovering kostar inte mycket mer än 1500-2000kr, givetvis beroende på hur omfattande skadan är. Så om resten av bilen är fin och man kan tänka sig leva med SMG så ser jag inga problem med den bilen. |
|
|
Resten av bilen är inte ok. Skav på dörr och mycket stenskott som ej är fixade (risk för rost på huv m.m. Men vad är ett normalt pris för en som är fräsch tror ni? Väldigt svårt och få nån uppfattning. Eller ska man importera? Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
|
skulle aldrig betala mer en 85 000 för en 330 e46 idag sålde min 330 coupe nov 09 med 9000 mil för 110 000 kr... som då var finare en alla dagens 330 ... och nu 17 månader senare så ska dagens 330 med 15 och 20 000 mil ha 135 000 kr? aldrig |
|
Gee |
BH det beror ju alltid på utrustning och skick också som avgör priset. 130 000 för en fullutrustad M-tech 330 Coupe i riktigt fint skick tycker inte jag är mycket, ser man även till hur mycket du får ge för en liknande m3 så hamnar du på ca 260 000 vilket gör att en fin 330 känns ganska rimlig för dom pengarna. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.