|
|
|
|---|---|
|
Hej, har som sagt lite problem med familjens E61a, lite tråkigt då vi hämtade bilen idag :/ Men iaf, problemet är att fjärrlåset har slutat att fungera på båda nycklarna, vilket gör att jag måste låsa/öppna manuellt, vilket gör att larmet går.. Andra problemet är att det övre bromsljuset inte fungerar? Har garanti på bilen, men om det är något enkelt så försöker jag gärna själv då vi inte har lust att lämna in bilen då vi faktiskt hämta den idag. Tack på förhand! | |
| Kabelbrott i gångjärnen till bakluckan ( fixar man inte själv om man har garanti!). Fjärrlåset kan vara trasig antennförstärkare i bakluckan | |
|
Tack för svar, ska kontakta bilfirman imorgon för att se vart och när jag ska lämna in bilen. Antennförstärkaren verkar i alla fall vara hel (ingen oxid eller liknande invändigt) så gissar på att det är kabelbrott någonstans. Har i alla fall hittat ett sätt hur man öppnar bilen utan att larmet går. Öppna bilen och håll nyckeln åt öppningshållet så hissas rutorna ned, sen sträcker man sig in i bilen och drar på tändningen, sen är det bara att stiga in. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.