AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.602

Audi A7

An
100
Anders520dA
520dA Sedan -08
Ska jag någon gång vara "otrogen" så skulle det kunna bli en A7. Riktigt snygg live.

Någon som provkört en, tex 3.0 TDi, och kan jämföra med BMWs 3-liters motor? Kommer körglädjen i närheten?
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag lånade en 3.0 tdi över en helg och kan bara ge bilen högsta betyg vad det gäller motor och drivlina. Motorn har nästan ingen dieselkarraktär överhuvud taget. Bra drag, bättre än Bmwn.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Glömde nämna körglädjen. Audin kan definitivt ge BMW en match.
S-tronic lådan i Audin är bättre. Körkänslan är hårfin mellan bilarna men med en knapp seger till BMWn

//Stefan

Mina bilar:Länk
Provade både 3.0tdi och 3.0 tfsi A7 och dieseln så måste jag säga att jag tycker att de är ganska jämna även om BMWs motor kanske är stråt vassare ändå.
Bensin så var det ingen match bmws bensin är ju så mycket bättre. Har haft A6 med 3.0tfsi och kom aldrig riktigt överrens med den vet inte riktigt vad det är.

Men som sammanfattning: kollade även på "nya" A6 syns inte stor skillnad utifrån och körmässigt inte alls som 5.an medans A7 är en riktig crusier för att sedan växla till en riktigt rolig "kurvkramare". Så skall du vara otrogen så satsa på en A7 med 3.0tdi:)
Men tro mig var otrogen i 3 år med Audi man längtar alltid tillbaka men omväxlingen får en att inse vad "äkta" kärlek är:)

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Har då aldrig kört A7.

Men har 3.0 spisen. Det är en fin motor inget snack om det. Men den motorn måste bli rätt trött i en sådan stor bil som A7?

Provkörde 330d när jag stog i valet. Tycker att Audi 3.0tdi vinner på alla punkter. Den är rätt varvvillig för att vara en diesel, och går mycket jämnare och finare på tomgång. I motorvägsfart är den knäpptyst.

En riktigt milslukar motor. Har inget negativt alls att säga. Men det är något ändå med Audi. Det är ingen BMW. När jag sitter här så drömmer jag om BMW, men så sätter man sig i Audin så är det en sådan kassaskåps känsla, inget är lämnat åt slumpen. Den är så jäkla tight på något sätt! Passningen på allt är som ett kassaskåp.

Idag låg jag på motorvägen som alla andra dagar hem, hungrig som fan. Satt väl och små drömde om allt möjligt. Så tänkte jag okej, jag drar på lite extra så jag kommer hem någongång.

Tyckte fan vad seg bilen känns när jag ville gasa på. Så slängde jag blicken på hastighetsmätaren. AAA okej, förstår varför den känns lite slö. Jag ligger redan i 170Km/h. Då blir man lite rädd. Man ligger i 170 och tycker det går långsamt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.